Min pc går ned !!!!!!!
Fra : Søren Ladegaard

Dato : 29-01-03 23:09

Mit gamle system :

Asus A7V266E-R
AMD XP2200+ FSB266Mhz (OC'et)
2x256Mb Corsair XMS DDR2400
Asus GF4 TI4200 128 Mb
IBM GXP120
+ det løse.
W2K

Begyndte pludeligt sporadisk at gå ned, nogle gange med blå fejlmeddelelse,
andre gange med bare sort skærm og så reboot.
Jeg prøvede en hel masse feks. lade systemet køre som standard, formatere og
geninstallere,
hæve spænding til Ram, AGP, CPU, ny bios nye Via4in1 drivere.
Alt uden held.

Jeg blev derefter så træt af systemet at jeg købte noget ny

Mit nuværende system :

Asus A7N8X Deluxe
AMD XP2600+ FSB333Mhz (Std.)
2x256Mb Geil DDR3500
Asus GF4 TI4200 128 Mb
Samme harddiske fra IBM
+ det løse
XP Pro (OEM)

Men jeg har stadig det samme problem !!!!
Win XP skriver efter hvert crash recovery at det menes at være et "Device
Driver" relateret crash ??
Nu er jeg efterhånden kommet til min PSU der er en Enermax 350W.
Kan det være denne der pludseligt laver en peak eller et drop ???

Håber nogen kan hjælpe da jeg er i vildrede og uden penge.

PS. Det hele køre vandkølet, og full load temp er under 50 grader.

--
Søren
s.ladegaard@pc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-03 23:46

>Jeg blev derefter så træt af systemet at jeg købte noget ny
>
>Mit nuværende system :
>
>Asus A7N8X Deluxe
>AMD XP2600+ FSB333Mhz (Std.)
>2x256Mb Geil DDR3500
>Asus GF4 TI4200 128 Mb
>Samme harddiske fra IBM
>+ det løse
>XP Pro (OEM)
Næsten samme maskine her,,,,
XP2600, a7n8x D- 2x256 mb kingston PC2700 Palit GF4 4200 WinXPpro
Kører helt stabilt, men jeg har også kun haft den i 3 uger.

Hvad med varmen, min Asus probe siger
mobo/cpu 22/36 grader.
I bios ca 22/44 grader.

>Driver" relateret crash ??
>Nu er jeg efterhånden kommet til min PSU der er en Enermax 350W.
>Kan det være denne der pludseligt laver en peak eller et drop ???
Jeg har en Chieftech 340w max 360 full, men har ikke så meget
i maskinen, 2xhd, 2xcdrom,1xagp,1xatm kort.

>Håber nogen kan hjælpe da jeg er i vildrede og uden penge.
Møj irreterende sådant noget.

>PS. Det hele køre vandkølet, og full load temp er under 50 grader.
Skulle næsten tro at vandkølingen er en årsag, da det er den eneste
forskel på vores maskiner, næsten, ved ikke om din ram er understøttet
ordenligt på mobo'et?

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 30-01-03 17:14

> Hvad med varmen, min Asus probe siger
> mobo/cpu 22/36 grader.
> I bios ca 22/44 grader.

Min gør noget lignende, har ikke checket 100% men der er stor forskel.

> Skulle næsten tro at vandkølingen er en årsag, da det er den eneste
> forskel på vores maskiner, næsten, ved ikke om din ram er understøttet
> ordenligt på mobo'et?

Nå temp, er tilstrækkelig lav burde det jo ikke være noget problem med
kølingen,
men rammene kunne jo være et problem ?
De er ikke med på Asus's supported Ram liste.

--
Søren
s.ladegaard@pc.dk

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 31-01-03 20:09

Update.

Har nu også prøvet med ny PSU (550W) + lånt et andet grafikkort.
Det ser ikke ud til at have hjulpet.

Hjælp !!!

--
Søren
s.ladegaard@pc.dk

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 02-02-03 16:21

Fejlen er nu fundet.

Det var ramkredsene der var fejlen, der er ikke understøttet ordentlig
på Asus A7N8X Deluxe kortet.

--
Søren Ladegaard
s.ladegaard@pc.dk