MS Windows
briani 27239
Jensen ISDN adapter under Win XP
Fra : Nederbasse

Dato : 29-01-03 20:30

Hello
Jeg har købt et Jensen ISDN data easy, internt modem/adapter, downloadet de
nye XP drivere.
Mit problem er at hver gang jeg vil etablere en forbindelse får jeg en fejl
på modem eller en enhed., fejl kode 651.
Der er ellers ingen fejl , kortet bliver installeret dog med en advarsel om
at druverne ikke er til XP.
Nogen der har en ide om hvad der kan være galt ?
OS er Windows XP Home edition.

Lars

Fra : René Prebendorf

Dato : 29-01-03 20:47

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fejl
> på modem eller en enhed., fejl kode 651.

Jeg har haft samme fejlmeddelse med et andet modem og løsningen
var at geninstallere windows, og det hjalp der var ingen fejl bagefter,
håber at det kan hjælpe dig.

--
Venligst René
Remove xxx

Fra : Nederbasse

Dato : 29-01-03 21:57

> [...]
>
> Jeg har haft samme fejlmeddelse med et andet modem og løsningen
> var at geninstallere windows, og det hjalp der var ingen fejl bagefter,

Tak for det men skal disken formateres inden man geninstallere eller kan man
reparere. (det er ikke min pc)
Jeg har aldrig lavet noget med Win XP mit eget gamle hakkebræt kører stadig
win 98

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-01-03 22:15

In dk.edb.system.ms-windows, Nederbasse <laneNOSPAM@jubiipost.dk>
says...
> Tak for det men skal disken formateres inden man geninstallere eller kan man

Man sletter Windows og _kun_ Windows. Lad være med at formattere. Det er
spild af tid.

Desuden kan jeg ikke forstå hvorfor man geninstallerer istedet for at
finde fejlen. Jeg har ikke en dialup-forbindelse, så jeg kan ikke hjælpe
med at finde fejlen; jeg finder årsagen til fejlen og udbedrer den på de
maskiner jeg kommer i nærheden af. Det sparer for meget latterlig
fejlfinding (læs: geninstallation).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-01-03 22:44

In dk.edb.system.ms-windows, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk> says...
> Desuden kan jeg ikke forstå hvorfor man geninstallerer istedet for at

Den var ikke specielt møntet på dig "Nederbasse"

Fra : Nederbasse

Dato : 30-01-03 00:00

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.system.ms-windows, Jesper G. Poulsen
> <ms2mogens@ingensteder.dk> says...
>
> Den var ikke specielt møntet på dig "Nederbasse"

> [...]

Jeg vil også hellere finde fejlen , maskinen er min chefs nye Dell som jeg
har bestilt derfor skal fejlen rettes enten på den ene eller anden måde. Det
er blevet personligt mellem pc'en og mig
Jeg har desværre kun siddet ved en XP maskune 5-6 gange.

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-03 10:00

> [...]
> har bestilt derfor skal fejlen rettes enten på den ene eller anden måde. Det
> er blevet personligt mellem pc'en og mig

Så er vi jo ret enige...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-01-03 00:13

Jeg vil lige stilfærdigt gøre opmærksom på, at det i første post blev
oplyst, at driverne ikke var til xp! xp kan generelt ikke lide drivere, som
ikke er lavet specielt til den.
I følge Jensens hjemmeside skulle der følge win xp drivere med modemet.
Hvis ikke du har fået det, kan du downloade en ny her
http://www.jensenscandinavia.com/norsk/drivere/isdn_data_easy.htm

Hvilken fejlmeddelelse fik du på driveren. At den ikke var til xp eller at
den ikke var godkendt/certificeret til xp? Sidstnævnte støder man jævnligt
på, og betyder normalt ikke, at det ikke er en xp driver. Det betyder blot,
at xp ikke umiddelbart kender den. Men den kender faktisk ikke de fleste!!

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-03 09:59

In dk.edb.system.ms-windows, Kurt B. Andersen <kurt@portalen.no> says...
> Jeg vil lige stilfærdigt gøre opmærksom på, at det i første post blev
> oplyst, at driverne ikke var til xp! xp kan generelt ikke lide drivere, som
> ikke er lavet specielt til den.

Jeg har været inde og kigge på driverne. Der er oplyst at man har hentet
de nyeste drivere og jeg kan fortælle at der er tale om en paraply-
driver til både 98SE, ME, 2000 og XP.

Fra : Nederbasse

Dato : 30-01-03 17:05

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
blot,
> at xp ikke umiddelbart kender den. Men den kender faktisk ikke de fleste!!

De drivere jeg hentede skulle være til XP men på cd rom'en var der en mappe
med Xp drivere,
Fejlmeddelelsen var at driverne ikke var certificerede til XP og om jeg
ville fortsætte med at installere denne driver.
Producenten har mailet til mig at det er sandsynligvis en ressource konflikt
mellem to enheder.
Så nyt spørgsmål: er der en nem måde at finde en sådan konflikt på i Win XP
?

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-03 17:59

> [...]
> Fejlmeddelelsen var at driverne ikke var certificerede til XP og om jeg
> ville fortsætte med at installere denne driver.

Mange drivere er ikke certificerede, fordi MS ikke har resourcerne til
at certificere alt... Jeg ville prøve med de ucertificerede driver...

> Producenten har mailet til mig at det er sandsynligvis en ressource konflikt
> mellem to enheder.
> Så nyt spørgsmål: er der en nem måde at finde en sådan konflikt på i Win XP

Prøv at flytte kortet fra et slot til et andet. Det kan være en IRQ-
konflikt.