Sylvester og Emil
Fra : Helle

Dato : 29-01-03 13:26

Hejsa.

Ja så blev de gode venner. Jeg kom hjem med Sylvester søndag aften kl. 20:30
og tirsdag formiddag var de gode venner - er det ikke hurtigt?? jeg synes
godt nok at det er flot. Sylvester trives, spiser, driller, laver ulykker og
ting han ikke må og bakken har han også fuldt styr på! Det er så skønt.
De sov i sengen i nat begge to så det er jo dejligt - de leger ikke så meget
sammen endnu men de går fint forbi hinanden uden noget - som om de har kendt
hinanden altid!

Vi har bare lige ét problem....når Sylvester er i bakken graver han så
voldsomt så halvdelen af alt gruset er spredt ud på gulvet - oplever I andre
maine coon folk det samme? hvad gør I?

Mvh Helle

Fra : Pernille Scharff

Dato : 29-01-03 13:37

Hej Helle,

det lyder hyggeligt...

> Vi har bare lige ét problem....når Sylvester er i bakken graver han så
> voldsomt så halvdelen af alt gruset er spredt ud på gulvet - oplever I
andre
> maine coon folk det samme? hvad gør I?

jeg ved ikke om det nødvendigvis er en coon-ting, men vi blev ret hurtigt
trætte af at have grus allevegne, så vi har altså 2 overdækkede bakker - dog
uden kattelem i, for den brød de sig ikke om. Selv om bakken er overdækket
kan de sagtens smide grus udenfor (store poter flytter meget grus), men det
begrænser i det mindste lidt. Og så fejer vi da bare badeværelsesgulvet to
gange om dagen for at slippe for at få grus mellem tæerne....

/Pernille

Fra : Pia J

Dato : 29-01-03 13:39

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message news:3e37c876$0$71628

> Vi har bare lige ét problem....når Sylvester er i bakken graver han så
> voldsomt så halvdelen af alt gruset er spredt ud på gulvet - oplever I
andre
> maine coon folk det samme? hvad gør I?

Selvom jeg kun har halvcoons, ja. Jeg har valgt en billig løsning, en meget
stor bakke som står nede i en flyttekasse Og alligevel har jeg grus
allevegne! Så man kan forestille sig hvordan her havde set ud uden. Jeg kan
høre dem kratte og skrabe helt op på pappet og kaste rundt med det.

I starten var kassen lukket foroven med et hul skåret i den ene ende, for
oprindelig var den lavet som Molly-værn. Min yngste hund elsker
katte-prutter. Nu synes jeg dog de er blevet for store til at krybe sammen
dernede, så nu står den under et bord med den ene flap vippet ned, så deres
hoveder kan være der, men Molly er blevet for stor til at kravle helt derom.

:Pia

Fra : Pia Thomsen

Dato : 29-01-03 14:25

Hej Helle

Det er godt, at de to drenge allerede er blevet så gode venner

Med hensyn til bakke, jo, det kan godt være en Coon-ting
Jeg har en overdækket bakke af mærket Doscosil str. Jumbo. Det er godt nok
et skrummel, men mine katte er jo også store katte. Fordelen ved denne
bakke, er at selve bakken er dyb, så de kan grave lidt mere end ellers uden
at der ryger grus udover og så er toppen høj, så de kan stå oprejst derinde.
det er nemlig problemet med mange lukkede bakker, synes jeg. Det må da være
ubehageligt for katten hvis bakken er for lille...
Bakken kan købes hos Pet House i Odder http://www.pethouse.dk (de er på alle
danske udstillinger) for ca. 150 kr. Jeg kan ikke huske den præcise pris.

Hilsen Pia

Fra : Britt Johannesen

Dato : 29-01-03 14:56

Hejsa

Fedt at høre at de begge har det godt :)
Glæder mig til at se billeder *gg*

Vi bruger den sammen dybe bakken med låg - som Pia Thomsen - derudover har
vi en kattegrusopsamler liggende foran - den har riller så gruset bliver
liggende -den tager det meste at kattegruset. Resten er vi desværre nød til
selv at feje op :)

Mv
Britt

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 29-01-03 15:30

Hejsa Helle

Dejligt at det går godt med de to misser.

Mine Nfo'er kaster også med grus fordi de graver så voldsomt, så vi har dem
også som lukkede kattebakker ellers ville de bliver tømt mere end engang om
dagen af kattene og ud på gulvet og det gider jeg ikke, det er prøvet*S*

Hilsen Sanne

Fra : Kate

Dato : 29-01-03 16:29

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in

Dejligt at Sylvester trives. Emil og han skal nok blive gode venner,
når de allerede på 2½ dag er på "talefod" så skal det nok gå godt.

> maine coon folk det samme? hvad gør I?

Godt nok har jeg ikke Coons, men et par supergravere har jeg da.
Indrømmet jeg _har_ overvejet en overdækket bakke, men det er ikke
blevet til noget, endnu, så jeg fejer ca hver gang jeg går på
badeværelset.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Trine Piltoft

Dato : 29-01-03 20:47

Hej Helle!

Dejligt at høre at det er gået så godt (og hurtigt) med Sylvester og Emil.
Tillykke med ham

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-01-03 22:22

> [...]
meget
> sammen endnu men de går fint forbi hinanden uden noget - som om de har

Sikke en supersammenføring Det er skønt når det går så nemt.

> Vi har bare lige ét problem....når Sylvester er i bakken graver han så
> voldsomt så halvdelen af alt gruset er spredt ud på gulvet - oplever I
andre
> maine coon folk det samme? hvad gør I?

Det lyder jo lidt som om det er en coon-ting, men ikke kun, da.

Phumba (aby) friserer og friserer og friserer og... i gruset så det står som
en sky omkring hende. Vi har 2 lukkede bakker (uden klap) men alligevel får
hun skovlet en del grus udenfor. Basil og Jack (siam & ori) kan også være
med i "svineriet" somme tider står de bare med forpoterne inde i kassen og
graver og skraber så det halve flyder udenfor.

En ting jeg forresten vil høre om der er andre der har oplevet: Foruden de
to overdækkede har vi en lille rund opvaskebalje som bakke, fra Bøvs tid.
Hver gang gruset er blevet skiftet har Jack fået den fikse idé at han skal
ned i det og rulle rundt! Han ligger på ryggen (og han fylder altså hele den
bakke) og kører rundt i gruset. Som regel med det resultat at det halve af
indholdet befinder sig ude på gulvet bagefter. Jeg har ikke set ham rulle
sig i de andre bakker, men der er det selvfølgelig sværere at se.

Men hvorfor pokker gør han det? Og har andre oplevet det samme?

Hilsen
Lisbeth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 29-01-03 22:19

Hej Lisbeth!

> [...]
> indholdet befinder sig ude på gulvet bagefter. Jeg har ikke set ham rulle
> sig i de andre bakker, men der er det selvfølgelig sværere at se.

Det kan være baljen "dufter" bedre *s*?
Hvis du gør bakker rene i klorin, kan det være en af grundene - mine elsker
de nyvaskede kattenbakker.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-01-03 22:43

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den
>
> Det kan være baljen "dufter" bedre *s*?
> Hvis du gør bakker rene i klorin, kan det være en af grundene - mine

Nix, ingen klorin Den bliver bare skyllet i almindelig varmt vand. Og
det ser altså tudetosset ud når det store skrummel skal mosle sig ned i en
lille bakke.

Trine forresten... Hvordan gik/går det med de forventede killinger? Jeg har
jo været væk fra gruppen i et stykke tid...

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://medlem.jubii.dk/trekkiegraphic/ ~ 3D grafik

Fra : Trine Piltoft

Dato : 29-01-03 22:43

Hej Lisbeth!

> Nix, ingen klorin Den bliver bare skyllet i almindelig varmt vand. Og
> det ser altså tudetosset ud når det store skrummel skal mosle sig ned i en
> lille bakke.

Kan jeg levende forestille mig *g*.

> Trine forresten... Hvordan gik/går det med de forventede killinger? Jeg
har
> jo været væk fra gruppen i et stykke tid...

Tjaeee - det gik desværre ikke så godt. Kort fortalt så endte det efter
flere dyrlægebesøg med et kejsersnit, og der var kun 1 killing som desværre
måtte aflives, så alt i alt en temmelig trist omgang.
Flamme er helt frisk igen, fik fjernet sting i lørdags, og det er helet
rigtig, rigtig flot. Og sørme om ikke hun gik i løbetid allerede igår. Jeg
synes det er utroligt - kun 14 dage efter et kejsersnit, men denne gang må
hun nøjes med at hygge sig med Bastian, for det er alt, alt for tidligt at
parre med en hankat med kuglerne i behold )

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-01-03 23:07

> [...]
> hun nøjes med at hygge sig med Bastian, for det er alt, alt for tidligt at
> parre med en hankat med kuglerne i behold )

Nej hvor ærgerligt Det var da en værre historie
Men hvor er det godt at Flamme har det godt ovenpå den omgang, og jeg kan så
forstå at du er frisk på at forsøge igen Næste gang håber jeg at det går
som det skal.

Mange hilsner
Lisbeth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 30-01-03 21:12

Hej Lisbeth!

> Nej hvor ærgerligt Det var da en værre historie

Ja - det må du nok have lov at sige

> Men hvor er det godt at Flamme har det godt ovenpå den omgang, og jeg kan

> forstå at du er frisk på at forsøge igen

Tjaee - det regner jeg med jeg er (har dog haft mine overvejelser), men hvis
det ikke lykkes næste gang bliver hun steriliseret.

> Næste gang håber jeg at det går som det skal.

Og det gør jeg også

Trine