USB hub
Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-03 11:24

Jeg har netop købt en 4-ports usb-hub hos Brincks Elektronik ved
Nørreport Station.

Skal man bare kunne sætte den i en usb-port, hvorefter den virker? Når
jeg sætter den i min Compaq laptop er der i hvert fald ingen
forbindelse. Dén har én usb-port, hvor jeg har sat en scanner i. Den
skal dog også bruges til min Palm m130, som jeg endnu ikke har fået
synkroniseret med den gamle Palm V, hvis data ligger på Compaq'en. Når
jeg forsøger at bruge scanneren når den er koblet direkte på
usb-indgangen, går det som det skal; går den igennem hub'en, er der
ingen forbindelse.

Det samme med min G4/867 Macintosh. Når jeg sætter den i en af de to
usb-porte på kan jeg i hvert fald ikke få forbindelse igennem til
tastatur eller trackball, men det går når jeg sætter enhederne direkte
i.

Hub'en er forsynet med en strøm-adaptor, og der manglede et passende
usb-kabel, som jeg så har anskaffet i ComputerCity.

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.