Silkehaler
Fra : Steffen Ortmann

Dato : 29-01-03 11:02

Kan det passe at der ikke er mange flokke af Sílkehale i år.
stef

Steffen Ortmann
26103206 45893206
fam.ortmann@get2net.dk

http://www.birds-of-denmark.dk Wild World Web

Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 29-01-03 14:27

"Steffen Ortmann" <fam.ortmann@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det passe at der ikke er mange flokke af Sílkehale i år.
> stef

Ja!
Jeg så nogle få i oktober-november, ellers har jeg ikke set nogle i denne
vinter bortset fra ganske enkelte strejfere.
Det skulle hænge sammen med at frugtsætninger hos forskellige buske, hvis
frugter silkehalen lever af, har været god i Mellemsverige. - Og så længe
der er mad der flyver silkehalerne ikke længere mod syd!

M.v.h.

Poul Evald Hansen

Fra : Erik Agertoft

Dato : 29-01-03 23:11

On Wed, 29 Jan 2003 14:27:25 +0100, "Poul Evald Hansen"
<cft6753@vip.cybercity.dk> wrote:

>Ja!

Bop bop.....
Der er set flere tidligere år, men de er her da over en stor del af
landet (specielt den østlige del) og nogle steder i store flokke.

Se fx. listen nedenfor, som er fra DOFbasen.
Jeg har søgt på "flokke á mindst 50 silkehaler", der er rapporteret
til DOFbasen inden for de seneste 13 dage og plukket lidt i listen:

29-01-2003 - Frederikshavn, Frederikshavn: Silkehale 75
27-01-2003 - Hundested Havn, Hundested: Silkehale 160
27-01-2003 - Indre By, København: Silkehale 80
26-01-2003 - Nordhavnen, København: Silkehale 180
25-01-2003 - Balle/Hoed, Ebeltoft: Silkehale 52
25-01-2003 - Kastellet, København: Silkehale 55
24-01-2003 - Sølyst naturcenter i Brabrand, Århus: Silkehale 70
22-01-2003 - Ballen/Ballehage, Samsø: Silkehale 125
20-01-2003 - Bagenkop, Sydlangeland: Silkehale 80
20-01-2003 - Tranebjerg by/agerland, Samsø: Silkehale 110
19-01-2003 - Amager Fælled, København: Silkehale 400
19-01-2003 - Østhavnen, Århus, Århus: Silkehale 85
18-01-2003 - Gilbjerg Hoved, Græsted-Gillele: Silkehale 50
18-01-2003 - Sundbyvester, København: Silkehale 200
18-01-2003 - Tangkrogen/Marselisborg Havn, Århus: Silkehale 180
17-01-2003 - Christianshavns Vold/Voldgrav, København: Silkehale 450

Jeg har selv set silkehaler i Vanløse/København så sent som i går (dog
ikke flere end 25 i en enkelt flok).

Prøv evt. selv at søge i DOFbasen (http://www.dofbasen.dk/search.php).

Venlig hilsen
Erik

Fra : Paul Nilsson

Dato : 28-02-03 19:41

Hej Havde 22 silkehaler i : gen/nabo haven ...Bagsværdvej 75- Lyngby......i
Torsdags.... morgen .......
mvh...Paul

Poul Evald Hansen <cft6753@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b18ks0$1k2m$1@news.cybercity.dk...

Fra : Frank Desting

Dato : 01-03-03 11:07

28/2 en stor flok Silkehaler, ca. 100 - på Sandbyvej i Herlev, fløj i
retning mod Sømosen....

mvh
Frank Desting

Fra : Erik Agertoft

Dato : 01-03-03 22:49

On Fri, 28 Feb 2003 19:40:50 +0100, "Paul Nilsson"
<pauln@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Havde 22 silkehaler i : gen/nabo haven ...Bagsværdvej 75- Lyngby......i
>Torsdags.... morgen .......

Her er lidt silkehale-obs fra hele landet siden årsskiftet:
http://www.dofbasen.dk/search/search1.php?ARTID=10480

Venlig hilsen
Erik Agertoft

Fra : PEHnews

Dato : 21-11-03 17:18

Jeg har også set en del i år. D. 19.11. således en flok på ca. 100 ved Valby
Station, og også i Vestskoven i Albertslund.
PS: Se lige datoen på mit først indlæg: Vi har faktisk startet en ny sæson
(for Silkehaler m.v.) nu!
M.v.h.
Poul Evald Hansen