16bit vs. 32bit PCMCIA LAN-kort
Fra : Peter Holm

Dato : 28-01-03 22:03

Hejsa,
jeg har store problemer med at komme på stofanet med min lille bærbare. Jeg
kommer ind på stofas login side, men derfra går det ned at bakke. Så snart
jeg prøver på at logge på, så genstarter maskinen.

Jeg kan se, at nye LAN-kort er 32bit, og mit 3COM-kort måske kun er 16bit.
Kan det være det der driller mig?
Kortet skal fungere med en Acer Extensa 368T med Win98SE.
Pc'en siger "Device working properly" og "No conflicts" om 3COM kortet.

Jeg kan ikke finde ud af med sikkerhed om mit kort er 16bit eller 32bit.
Måske kan du gennemskue det. Kortet hedder 3COM Modelnr. 3CCE589EC
Man kan søge efter det hos 3COM www.3com.com

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Christian Mygind

Dato : 28-01-03 22:33

Peter Holm wrote:

> Jeg kan ikke finde ud af med sikkerhed om mit kort er 16bit eller
> 32bit. Måske kan du gennemskue det. Kortet hedder 3COM Modelnr.
> 3CCE589EC
> Man kan søge efter det hos 3COM www.3com.com

Dit kort er 16-bit, men det er i sig selv intet problem. Det gør ingen
forskel for din Stofanet-forbindelse.
"De fleste" [TM] 32-bit-kort er forsynet med nogle knopper, som gør det
umuligt at drive det ind i maskine, der kun accepterer 16-bit kort.
Dit problem må ligge et andet sted...

/Chr

Fra : Peter Holm

Dato : 29-01-03 10:48

"Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> wrote in message

> [...]
> "De fleste" [TM] 32-bit-kort er forsynet med nogle knopper, som gør det
> umuligt at drive det ind i maskine, der kun accepterer 16-bit kort.

øvøv, jeg troede lige jeg havde ramt guld.
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 30-01-03 14:18

Jeg har nu prøvet med et andet PCMCIA LAN-kort, og det har givet den
ændring, at istedet for at genstarte PC'en, så mister den bare
forbindelsen efter ca. 20-50 sekunder. Jeg logger fint på, kan surfe lidt,
men efter
kort tid er der ikke længere forbindelse. Den eneste måde jeg så igen kan
komme på, er ved ta hive stikket ud af modemet og stikke det i igen - så er
der
påny forbindelse.

Hvad er det der gør, at mit modem kun holder forbindelsen i ca. 30 sekunder?

Problemet er 100% konsekvent, uden undtagelser. Logger fint på - 30
sekunders surf - logger af, og kan ikke få forbindelse igen uden af
stikket tages ud og sættes i igen.

Jeg har nu testet PCMCIA-socket driveren, og opdateret den til en
specifik Win98SE udgave. Der er ingen forskel at bemærke ved denne
driver-opdatering.

Håber stadig på et guldkorn.
Mvh
Peter

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-01-03 16:05

Peter Holm wrote:

[cut]
> Håber stadig på et guldkorn.

Skummelt.

Jeg vil anbefale det hulemandsagtige tiltag at geninstallere Windows. Fejlen
"lyder" softwaremæssig.

/Chr

Fra : Peter

Dato : 02-02-03 12:18

> Jeg vil anbefale det hulemandsagtige tiltag at geninstallere Windows.
Fejlen
> "lyder" softwaremæssig.
>
> /Chr

Stofanet support plejer nu at kunne være meget behjælpelige - hvis du kun
kan surfe i 30 sekunder af gangen, lyder det til at være forbindelsen det er
galt med..

- Peter