Bedste Kystfluestang på markedet?
Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 28-01-03 21:27

Jeg står over for at skulle købe en god fluestang primært til kysten. Jeg
har tænkt mig at vælge en stang i klasse 6 da fornøjelsen ved at fange de
"små" fisk man plejer at fange, skulle være større i den klasse, den skal jo
også gerne kunne klare lidt blæst da der jo sjældent er vindstille ved
kysten
Men hvad skal jeg vælge? Prisen er ikke afgørenede.
Jeg har kigget meget på en Orvis T3.

Mvh jacob

Fra : dio J

Dato : 28-01-03 22:00

Hej Jacob,
Jeg synes helt klart du skal vælge en T3, det er noget at det fedeste der
findes at kaste med, efter min mening, jeg er helt vild med min egen, den
kaster bedre end noget andet jeg har prøvet!!!!!

go for it

Fra : jakob

Dato : 28-01-03 22:40

> Men hvad skal jeg vælge? Prisen er ikke afgørenede.
> Jeg har kigget meget på en Orvis T3.
>
> Mvh jacob

Jeg prøvede ved kysten en tyskers g.loomis glx #8. Den kastede
simpelthen fantastisk. De laver sikkert også noget sukkertøj i #6

Derudover har jeg prøvet sage xp #6 og den er altså også ret fed, omend
lidt langsommere.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Steffen Hokland

Dato : 29-01-03 12:50

Hvad med Scott's nye S3-serie? Eller Thomas&Thomas nye Helix-serie (der er
jo også Horizon fra samme firma).
Sidst men ikke mindst er Sage kommet med en ny serie der hedder TCR som
(ifølge dem selv forstås) skulle være
den hurtigste stang nogensinde - overhovedet - på markedet (den fås godt nok
kun #5 og #8).

Steffen

PS det må være dejligt når prisen ikke er afgørende

Fra : Carsten Wede

Dato : 29-01-03 17:25

Hej

Hvad med en Diamondback Stu Apte.

Jeg har selv sådan en og er godt tilfreds.

M V H

Carsten

Ps. se evt. her.
http://www.diamondbackflyrods.com/
eller se hvad Steen Ulnits skriver under fiskegrej.
http://www.ulnits.dk/

Fra : Martin Honoré

Dato : 29-01-03 21:04

Hej Jacob

Inden du bruger rigtig mange penge på en kyststang, så tag lige et kik på
SCIERRAS TI+ 9' #6.
Stangen er ssom skabt til kystflue fiskeri og så til en "billig" penge!

Martin

Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 29-01-03 23:20

Tak for de mange gode forslag, men jeg er blevet meget hook på Orvis T3. Er
der nogle der kan fortælle lidt om den.

Mvh Jacob

Fra : Lars Peter Petersen

Dato : 21-04-03 21:54

Hej Jacob

Jeg prøvekastede T3'eren #6 i tipflex for kort tid siden. Meget lækker og
hurtig stang som jeg dog syntes fungerede bedst med en wf 7. Stangen er
umiskendelig Orvis, forstået på den måde, at den har deres typiske "sejhed"
i aktionen. Jeg prøvede ved samme lejlighed en T&T Horizon HS #6, og fandt
den mere i min stil. En kende hurtigere og lidt mere "elegant" i aktionen.
Den er så tilgengæld 2.500,- kr dyrere, hvertfald i DK.

Tag en dag ud af kalenderen og få prøvekastet noget. Det er som altid det
bedste råd! Og god fornøjelse med valget.

Venlig hilsen
Lars