ADSL router SpeedStream - hvordan enables ~
Fra : Henrik Ax

Dato : 28-01-03 21:30

Hvordan får jeg åbnet for web administration (d.v.s. via http://192.168.1.1)
af routeren SpeedStream 5871 (tdc abonnement)?

Jeg har adgang til routeren via serial porten, men ønsker ikke at
konfigurere routeren via en kommandoprompt.
Jeg har prøvet med kommandoerne (uden effekt):
system httpport default
system httpport 80
system telnetport 23
save
reboot

mvh Henrik

Fra : Anders S.

Dato : 28-01-03 22:27

"Henrik Ax" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> [...]
> konfigurere routeren via en kommandoprompt.
> Jeg har prøvet med kommandoerne (uden effekt):

Se 5 poster nede under tråden
Proaccess Router fra TDC
der er svaret

--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Kristensen

Fra : Henrik Ax

Dato : 29-01-03 10:16

Tak for hjælpen (jeg burde nok havde set den nævnte tråd, men søgte kun
gruppen igennem for "speedstream").

Jeg kontaktede TDC for at få dem til at omkonfigurere routeren således at
jeg selv kan tilgå den via web. Det var TDC nu ikke interesseret i. Det er
vel meget forståeligt når TDC ta'r ca 1000 kr pr ændring

Jeg overvejer derfor at købe en ny router og bruge 5871'eren som dørstopper.
En D-Link DI-604 synes at være et godt valg (billig, understøtter TDC og har
begrænset firewall egenskaber).

mvh Henrik

Fra : jens

Dato : 29-01-03 11:22

"Henrik Ax" <a@b.c> skrev i en meddelelse news:3e379bb9$1@news.wineasy.se...
> [...]
dørstopper.
> En D-Link DI-604 synes at være et godt valg (billig, understøtter TDC og

Der er kommet en Level One fbr 1403 tx i samme prisleje, men den er
væsentligt nemmere og "sjovere" at have med at gøre.

Mvh Jens