DIV med contentseditable=true skal overfør~
Fra : Kim Schulz

Dato : 28-01-03 19:34

hejsa
jeg har en form hvori jeg skal bruge et felt som kan indeholde
formateret tekst. Derfor har jeg lavet et :
contenteditable=true>noget formateret tekst her</div>

Denne DIVs indhold vil jeg gerne overføre med den form som den er
placeret i. Jeg har fået at vide at det har noget med innerHTML
at gøre, men jeg kan ikke få det til at virke med:

document.myformname.formattext.value=document.formname.formatedte
xt.innerHTML;

hvad kan være galt?

Ved godt det kun vil komme til at virke i IE, men det er meningen
(Intranet i et ms only firma).

MVH
Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikael Bagger

Dato : 30-01-03 18:50

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
> hejsa
> jeg har en form hvori jeg skal bruge et felt som kan indeholde
> formateret tekst. Derfor har jeg lavet et :
> contenteditable=true>noget formateret tekst her</div>

IE opfatter ikke en DIV som en del af en form, og det uanset om du har
contenteditable-attributten sat til true. Desuden kan du ikke bruge "name"
som attribut til en DIV. Brug "id" i stedet.
Så kan du tilgå din DIV vha. document.getElementById("formatedtext")

> [...]
> at gøre, men jeg kan ikke få det til at virke med:
>
> document.myformname.formattext.value=document.formname.formatedte

Prøv i stedet:
document.myformname.formattext.value=document.getElementById("formatedtext")
..innerHTML;