Intet billede
Fra : MKJ

Dato : 28-01-03 18:38

Hejsa

Computeren vil ikke boote.
Når jeg tænder for den, siger harddisken de typiske skrat-lyde i ca 2. sek.
derefter sker der ikke mere, Ikke mere skratten eller noget billede på
skærmen. Jeg har forsøgt med en anden harddisk, anden skærm og et andet
grafikkort med samme resultat.
CPU blæser, PSU osv. virker ok.

Hvad kan det dog skyldes?

Mvh
MKJ

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-01-03 19:37

MKJ wrote:

> [...]
> derefter sker der ikke mere, Ikke mere skratten eller noget billede på
> skærmen. Jeg har forsøgt med en anden harddisk, anden skærm og et andet

Så er der kun bundkort, cpu og RAM tilbage..
Hvis RAM'en var defekt, ville der måske komme en beep-code - dette sker
desværre ikke altid, selv om RAM'en er defekt.

Er det hele nyt, eller har det kørt før?
Er det en AMD cpu, og er køleren monteret korrekt?
Mit umiddelbare _gæt_ er fejlmonteret køler, og dermed død cpu..

Fra : MKJ

Dato : 28-01-03 20:11

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det en AMD cpu, og er køleren monteret korrekt?
> Mit umiddelbare _gæt_ er fejlmonteret køler, og dermed død cpu..

Det er en gammel fætter, 3 år ca. Jeg har ikke haft køleren af.

MKJ

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-01-03 20:26

MKJ wrote:

> Det er en gammel fætter, 3 år ca. Jeg har ikke haft køleren af.

Kan vi få en (komplet) liste over hardwaren i den?

Fra : MKJ

Dato : 28-01-03 21:23

> Kan vi få en (komplet) liste over hardwaren i den?

Desværre ikke.

MKJ

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-01-03 23:07

MKJ wrote:
> "Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Desværre ikke.

Hvorfor ikke?

Fra : MKJ

Dato : 29-01-03 01:02

> Hvorfor ikke?

Computeren tilhører min søster og før hende nogle folks jeg ikke ved hvem
er, manualer osv. er gået tabt på et tids.
jeg er bare staklen der skal prøve på at finde ud af fejlen eller om hun
bare skal købe en ny. Jeg ved dog det er en pentium 400 mhz, men det hjælper
jo ikke meget.

MKJ

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 29-01-03 02:56

Hej

"MKJ" <m@ds.dk> wrote in message
> [...]
> derefter sker der ikke mere, Ikke mere skratten eller noget billede på
> skærmen. Jeg har forsøgt med en anden harddisk, anden skærm og et andet

Dette er kun et forslag da jeg ikke aner hvad der kan være galt, men jeg har
fornylig haft en maskine der havde et noget lignende problem. Det viste sig
at det var en skrue der var gået løs og havde kortsluttet bundkortet, som
derved fik strømforsyningen til at afbryde for strømmen til motherboarded...
Jeg troede først at det var strømforsyningen, men blev klogere, fandt først
fejlen da jeg samlede computeren udenfor kabinettet...

Mvh
Thorbjørn