nu er jeg snart ved at bli' sindsyg...
Fra : jan Pedersen

Dato : 28-01-03 12:44

jeg havde lige købt et sb audigy 2 og har deaktiveret det lydkort(c-media
97) der sidder på bundkort ... deaktiveret i bios...

jeg har nogle problemer med at lyden hakker i battlecom.. man kan slet ikke
høre hvad folk siger...

.......... hvad f.... sker der ????

jeg har prøvet utrolig mange ting nu.

jan

Fra : Per N

Dato : 28-01-03 12:56

On Tue, 28 Jan 2003 12:43:40 +0100, "jan Pedersen"
<danishmarine@tdcadls.dk> wrote:

> [...]
>97) der sidder på bundkort ... deaktiveret i bios...
>
>jeg har nogle problemer med at lyden hakker i battlecom.. man kan slet ikke

Har du tjekket om der er en IRQ konflikt ?
F.eks. mellem lyd og grafikkort eller lign.

Jeg har selv haft samme problem med mid SB Live
kort og her var løsningen at flytte lydkortet til en
anden PCI slot.

mvh Per

Fra : Martin S.

Dato : 28-01-03 14:00

"Per N" <nospam@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> F.eks. mellem lyd og grafikkort eller lign.
>
> Jeg har selv haft samme problem med mid SB Live
> kort og her var løsningen at flytte lydkortet til en

Eller slå hardwaresupport for lyd fra i spillet.

Fra : Madsen

Dato : 28-01-03 14:09

Martin S. skrev:

> Eller slå hardwaresupport for lyd fra i spillet.

Eller tjek om der er noget i BIOS som hedder PCI Latency. Hvis der
er så stil det til 32.
Man kan også prøve Latency-patchen hvis det er et VIA chipset der
sidder på bundkortet.

Madsen.

Fra : Villy Jensen

Dato : 28-01-03 18:21

> Eller tjek om der er noget i BIOS som hedder PCI Latency. Hvis der
> er så stil det til 32.
> Man kan også prøve Latency-patchen hvis det er et VIA chipset der
> sidder på bundkortet.

Hvis du har VCool og har 'Enabled Idle Loop', så har du også masser
af grus i lyden!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy