Rotere tekst i tabeller
Fra : Ib Christian Bank

Dato : 28-01-03 11:29

Hej,

jeg ved ikke om dette er det rette sted, men nu prøver jeg.

Jeg vil gerne lave en tabel i denne stil:

hvor overskriften skal drejes 90 grader (overskriften er dynamisk). Er det
php eller andet der skal bruges til dette?

Et forslag med kode der virker vil være meget velkomment.

På forhånd tak
Ib

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 28-01-03 12:40

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Ib Christian Bank"
<ib@young-sharks.dk> mumbled in
> Jeg vil gerne lave en tabel i denne stil:
> hvor overskriften skal drejes 90 grader (overskriften er
> dynamisk). Er det php eller andet der skal bruges til dette?

Øh! Din forklaring giver ingen mening i forhold til dit eksempel!
Dit eksempel laver bare en tabel der ser således ud:

    Overskrift
   noget et eller andet
   noget et eller andet

Hvordan skal den se ud?

> Et forslag med kode der virker vil være meget velkomment.

Hvad med at komme med den kode du selv er kommet frem til indtil
videre, så skal vi meget gerne komme med indput til hvordan du
kommer videre.

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Ib Christian Bank

Dato : 28-01-03 13:34

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> skrev i
en meddelelse news:Xns931180B2E53C1newandrewrumpdk@212.242.40.196...
> [...]
>
> Øh! Din forklaring giver ingen mening i forhold til dit eksempel!
> Dit eksempel laver bare en tabel der ser således ud:

Sorry, jeg vil gerne have Overskrift til at stå lodret!

> Hvad med at komme med den kode du selv er kommet frem til indtil
> videre, så skal vi meget gerne komme med indput til hvordan du
> kommer videre.
Jeg har ganske simpelt ikke kunnet finde frem til noget ...

Beklager ulejligheden

Fra : Henrik Eghave

Dato : 28-01-03 12:53

"Ib Christian Bank" <ib@young-sharks.dk> wrote in message
> [...]
> php eller andet der skal bruges til dette?
>
> Et forslag med kode der virker vil være meget velkomment.

Tror måske at dit sprøgsmål hører til under dk.edb.internet.webdesign.html

men du kan da gøre noget ligende det her:
<head>
.vertical {writing-mode: tb-rl;}
</head>

så må du fylde vertiacal text ud med hvad du henter fra DB.

--- aner ikke hvor mange browsere der undstøtter det, men IE 6 understøtter
det, men ikke netscape 7....

Fra : Ib Christian Bank

Dato : 28-01-03 13:38

Tak for det, det løser mit problem ...

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 29-01-03 17:33

Ib Christian Bank wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> php eller andet der skal bruges til dette?
>
> Et forslag med kode der virker vil være meget velkomment.

Det letteste ville være bare at bruge et billede

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne