Redirecte en side når et ny vindue åbnes
Fra : Lars Christensen

Dato : 28-01-03 11:05

Davs folkens,

Jeg har et indmeldelsesskema (indmeld.asp) på min side. Når
brugeren har udfyldt skemaet og trykket på Submit knappen, åbnes
der et nyt vindue (vha. target="_blank" i mit FORM tag).
Problemet er så, at de ikke har brug for at se indmeld.asp
længere. Jeg vil have gjort sådan at brugeren bliver redirected
til en blank side, når de trykker på Submit knappen. Nogen der
har et forslag? Skal i se noget kode, så sig det endelig.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 28-01-03 13:53

Lars Christensen <zimbo_dk@hotmail.com> writes:

> [...]
> til en blank side, når de trykker på Submit knappen. Nogen der
> har et forslag? Skal i se noget kode, så sig det endelig.

Øh, hvis du ikke skal bruge den gamle side mere, hvorfor så ikke bare
åbne den nye side i det samme vindue?

Hvis det er fordi indmeldelses-formen er i et *lille* vindue du selv
har åbnet, så kan du blot lukke det igen. Tilføj evt. til formen:

onsubmit="setTimeout(function(){self.close();},2000)"

Det skulle lukke vinduet efter to sekunder, mindre kan sikkert gøre
det. Luk *aldrig* et vindue du ikke selv har åbnet.

/L

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-01-03 10:40

>Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
>
> Øh, hvis du ikke skal bruge den gamle side mere, hvorfor så ikke bare
> åbne den nye side i det samme vindue?
>
> /L

Fordi jeg bruger Frames, og den nye side er en secure side. Og med
frames kan brugerne ikke se hængelåsen i browseren. Det er nok mere et
luksusproblem, men det er desværre et krav at de kan se den.

-Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-01-03 11:33

Lars Christensen <zimbo_dk@hotmail.com> skrev :

>Fordi jeg bruger Frames, og den nye side er en secure side. Og med
>frames kan brugerne ikke se hængelåsen i browseren.

Du kunne jo lade den erstatte framesettet med target="_top"

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-01-03 12:33

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Du kunne jo lade den erstatte framesettet med target="_top"

Tja, det virker jo egentlig fint nok. Takker

-Lars