/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Brother vs. HP laserprintere
Fra : Martin S.


Dato : 28-01-03 03:00

Ja, så må jeg spørge panelet igen!

Jeg er på udkig efter en prisbillig laserprinter, og havde egentlig
besluttet mig for en HP Laserjet 1000w til 1749 kr.
Men nu er jeg blevet opmærksom på Brother HL-1030 eller HL-1230 til næsten
samme pris.
Hvordan er kvaliteten på Brother produkter? Jeg har intet kendskab til
mærket. Derimod har jeg gode erfaringer med HP.

MVH Martin



 
 
Claus Tersgov (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 28-01-03 04:02

"Martin S." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b14o69$v99gh$1@ID-

> Jeg er på udkig efter en prisbillig laserprinter, og havde egentlig
> besluttet mig for en HP Laserjet 1000w til 1749 kr.
> Men nu er jeg blevet opmærksom på Brother HL-1030 eller HL-1230 til næsten
> samme pris.
> Hvordan er kvaliteten på Brother produkter? Jeg har intet kendskab til
> mærket. Derimod har jeg gode erfaringer med HP.

De er rigtig gode efter min mening. Jeg har en brother, jeg købte i 1993 og
den kører bare som en ny. De første var baseret på HP indmad, som så mange
andre printere også er. Jeg ville ikke betænke mig..

Læg også mærke til, at Brother ikke producere billige blækprintere, faktisk
har de kun et par stykker. Resten er laserprintere. Så de må anses som
specialister..

Claus

--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
*************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
****************** www.rydstroem.com *******************



Martin S. (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin S.


Dato : 28-01-03 04:23

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b14rqj$29o$1@news.cybercity.dk...
> De er rigtig gode efter min mening. Jeg har en brother, jeg købte i 1993
og
> den kører bare som en ny. De første var baseret på HP indmad, som så mange
> andre printere også er. Jeg ville ikke betænke mig..
> Læg også mærke til, at Brother ikke producere billige blækprintere,
faktisk
> har de kun et par stykker. Resten er laserprintere. Så de må anses som
> specialister..

Tak for svaret Claus. Den billigste Brother laserprinter koster 1700 kr. og
den billigste HP koster 1750 kr.
HP'en har kun USB tilslutning (men jeg skal kun bruge den i Windows-miljø
alligevel), mens Brother har alm. parallel tilslutning. Men HP'en har til
gengæld noget 1200 dpi-optimering og lynhurtig opvarmning og er støjsvag.
Brother har "alm." 600 dpi og 45 sekunders opvarmning før første side.
Brother har med sine 2 Mb hukommelse dobbelt så meget som HP'en. Men jeg ved
ikke hvor meget det har at sige i praksis? Begge skriver forøvrigt 10
sider/min.
Som skrevet, så har jeg kun gode erfaringer med HP (har haft en HP Laserjet
II P Plus i 9 problemfrie år). Jeg sværger dog stadig mest til den lille HP
1000w, må jeg tilstå.

MVH Martin



Povl H. Pedersen (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 28-01-03 07:55

In article <b14t2s$vcs5p$1@ID-171772.news.dfncis.de>, Martin S. wrote:
> Tak for svaret Claus. Den billigste Brother laserprinter koster 1700 kr. og
> den billigste HP koster 1750 kr.
> HP'en har kun USB tilslutning (men jeg skal kun bruge den i Windows-miljø
> alligevel), mens Brother har alm. parallel tilslutning. Men HP'en har til
> gengæld noget 1200 dpi-optimering og lynhurtig opvarmning og er støjsvag.

1200 dpi + 10-15 sekunder til første side + støjsvag (= ingen støj i
standby) er parametre der bør betyde noget.

> Brother har "alm." 600 dpi og 45 sekunders opvarmning før første side.

45 sekunder til første side er dårligt. Har en laserjer 1200 hjemme, og
en 30 sekunder til første side Canon på arbejde. Og man mærker at Canon
er langsom.

> Brother har med sine 2 Mb hukommelse dobbelt så meget som HP'en. Men jeg ved
> ikke hvor meget det har at sige i praksis? Begge skriver forøvrigt 10
> sider/min.

For rene Windows GDI printere betyder det vist ikke noget.

> Som skrevet, så har jeg kun gode erfaringer med HP (har haft en HP Laserjet
> II P Plus i 9 problemfrie år). Jeg sværger dog stadig mest til den lille HP
> 1000w, må jeg tilstå.

Jeg købte også HP LJ 1200 da min erfaring med HP er ret positiv.

En anden sag er, at jeg tror mere på at HP kommer med en ny driver
end Brother når Windows bliver opgraderet til en ny version der ikke
kan bruge gamle drivere.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Duck (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Duck


Dato : 28-01-03 08:46

..
> Som skrevet, så har jeg kun gode erfaringer med HP (har haft en HP
Laserjet
> II P Plus i 9 problemfrie år). Jeg sværger dog stadig mest til den lille
HP
> 1000w, må jeg tilstå.


Ser ud som om dit valg er det rigtige:
http://www.ciao.com/hitliste/Die_besten_Laserdrucker.html



Povl H. Pedersen (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 28-01-03 07:50

In article <b14rqj$29o$1@news.cybercity.dk>, Claus Tersgov wrote:
>
> Læg også mærke til, at Brother ikke producere billige blækprintere, faktisk
> har de kun et par stykker. Resten er laserprintere. Så de må anses som
> specialister..

De er specialister i symaskiner o.lign. IT er bare er sidespring, og
ikke kerneforretning. Så de er ikke lige så afhængige som HP af
kvalitet.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Claus Tersgov (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 29-01-03 00:22

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
meddelelse

> De er specialister i symaskiner o.lign. IT er bare er sidespring, og
> ikke kerneforretning. Så de er ikke lige så afhængige som HP af
> kvalitet.

Sikke da noget vrøvl.. Brother har lavet kontormaskiner og skrivemaskine
samt maskiner til bogholderi siden ruderkonge var knægt. At de har flere
fabrikker og producerer flere typer produkter, er da ligegyldigt. Se bare på
Yamaha, de lave nogle af de bedste keyboards og motorcykler samt anden
elektronik

HP derimod, er hoppet på vognen med små, billige blækprintere, som ikke er
meget værd, og som er defekte stort set inden garantien er udløbet!

Læg også mærke til at de måtte fusionere med Compaq for at kunne klare sig,
i og med, at HP i længere tid har givet underskud.

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
*************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
****************** www.rydstroem.com *******************



JFM (29-01-2003)
Kommentar
Fra : JFM


Dato : 29-01-03 19:08


"Martin S." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b14o69$v99gh$1@ID-171772.news.dfncis.de...
> Ja, så må jeg spørge panelet igen!
>
> Jeg er på udkig efter en prisbillig laserprinter, og havde egentlig
> besluttet mig for en HP Laserjet 1000w til 1749 kr.
> Men nu er jeg blevet opmærksom på Brother HL-1030 eller HL-1230 til næsten
> samme pris.
> Hvordan er kvaliteten på Brother produkter? Jeg har intet kendskab til
> mærket. Derimod har jeg gode erfaringer med HP.
>
> MVH Martin
>
>

Brother er gode stabile printere!
I øvrigt skal du også lige tjekke prisen for toner!! Det giver som regel
også et billede af printerens økonomi!




Povl H. Pedersen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 29-01-03 20:58

In article <3e38183a$0$152$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, JFM wrote:
>
> "Martin S." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:b14o69$v99gh$1@ID-171772.news.dfncis.de...
>> Ja, så må jeg spørge panelet igen!
>>
>> Jeg er på udkig efter en prisbillig laserprinter, og havde egentlig
>> besluttet mig for en HP Laserjet 1000w til 1749 kr.
>> Men nu er jeg blevet opmærksom på Brother HL-1030 eller HL-1230 til næsten
>> samme pris.
>> Hvordan er kvaliteten på Brother produkter? Jeg har intet kendskab til
>> mærket. Derimod har jeg gode erfaringer med HP.
>>
>> MVH Martin
>>
>>
>
> Brother er gode stabile printere!
> I øvrigt skal du også lige tjekke prisen for toner!! Det giver som regel
> også et billede af printerens økonomi!

Lidt afhængigt af hvordan man gør det op. Brother etc har billig løs
toner. Men koster 1200-1500 kr for hver 20-30.000 sider til en ny
tromle. Så lige på en anden gruppe at der var en hvis tromle var gået
død ved at stå ubrugt et år (sortsværtning af papir, også efter mange
renseforsøg).

Derudover kan man genfylde lukkede tonere som i HP m.m. 2-4 gange
for 150 kr/gang. De indeholder tromle, som så skiftes hver gang.

Så forbrugsprisen er ikke helt umiddelbar.

Min første Brother var en M-1009. Så hvis du mangler en 9 nålsprinter,
så giv et bud. Jeg har også traktor feed add-on til den :)

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste