Modeminstallation
Fra : Jimmy

Dato : 28-01-03 00:04

Hej

Mit interne PCi modem sidder på COM3.

Med den driver WinXp foresl¨år bliver det installeret korrekt på COM3, men
driveren er uden Voice.
Modemet er et Aztech MDP3858SP-WE med Voice.

Hvis jeg henter en driver fra Aztech's hjemmeside der har Voice vil Windows
kun installere modemet på COM1 og COM2.

Hvordan får jeg den til at installere det på COM3 med den downloadede
driver?

mvh
Jimmy

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 28-01-03 11:28

Måske er der en port indstilling i regdb

Fra : David

Dato : 28-01-03 12:18

> Hvordan får jeg den til at installere det på COM3 med den downloadede
> driver?
Ved at opdatere den driver der allerede er installaret... Problemet er at
interne modemer ikke har en "rigtig" com port. I stedet emulerer de selv en
com port, i dit tilfælde com3. Com1 og com2 er derimod fysiske porte som
sidder bag på maskinen...

mvh

David

Fra : Jimmy

Dato : 28-01-03 14:22

"David" <wormie_fjerndette@alberg.dk> wrote in message
> Ved at opdatere den driver der allerede er installaret...

Den kan jeg ikke opdatere.
XP mener at den er ganske fin til formålet

Mvh
Jimmy

Fra : David

Dato : 28-01-03 19:01

> Den kan jeg ikke opdatere.
> XP mener at den er ganske fin til formålet
Prøv følgende: kontrol panel -> system -> hardware -> enhedshåndtering
Højre klik på modem, vælg opdatere driver. Vælg "installer fra en liste
eller bestemt placering"
Sæt prik i "Søg ikke. Jeg vælger driveren der skal installeres"
Tryk næste
Vælg har diskette
Find den korrekte driver og tryk ok

Tryk næste et hav af gange...

Hvis dette ikke hjælper kan det muligvis hjælpe at slette modemet, så
*skulle* windows finde det ved opstart og du kan så muligvis installere den
rigtige driver...

mvh

David

Fra : Jimmy

Dato : 28-01-03 19:11

> [...]
> eller bestemt placering"
> Sæt prik i "Søg ikke. Jeg vælger driveren der skal installeres"

Jeg har forsøgt ovenstående.
Det er i den situation, at Windows kun vil installere modemet på COM1 og 2.
Det er i den situation, at jeg ønsker at kunne ændre dette til COM3.

Niks.

Mvh
Jimmy