Raid fejl på Abit BL7-Raid
Fra : Peter

Dato : 27-01-03 23:29

Jeg har lige installeret WinXP på min HD så tilslutter jeg min Raid (kører
med Raid 1) og laver en spejling.

Men nu er det sådan at hver gang jeg går ind i WinXP og laver en ændring
(sletter en fil, retter i et doc eller lign.. a bare er derinde) så næste
gang jeg booter, får jeg afvide at diskene ikke er ens og at opbygningen af
dem ikke blev gennemført.

Driveren i WinXP melder ikke om fejl, og jeg har opdateret bundkortet med
den nyeste bios opdatering.

Hvad kan der dog være galt?

Er der nogle som har nogle forslag / oplevet noget lignende?

/Peter

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-01-03 06:23

Peter wrote:

> Er der nogle som har nogle forslag / oplevet noget lignende?

Jeg har en kammerat som har et lignende problem med et KT7A-RAID, og jeg
kan se at det også er en Highpoint chip på dit bundkort.
Jeg har søgt længe for at finde ud af det, og det ser ud til at visse
RAID-bios'er(firmware) fra Highpoint er knap så heldige - enten skal man
tilbage til en gammel version, eller finde en mod'et bios med den nyeste
version.
Inden man gør det, kan man dog lige prøve at bruge "Clear
CMOS"-jumperen. Det fikser i nogle få tilfælde problemet.