XP crash og Logitech Quickcam Express
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-01-03 22:42

Hej

Jeg har anskaffet Logitech Quickcam Express - xp kan sagtens finde kameraet
og installere det (usb)

Jeg har endda hentet de nyeste drivere fra logitechs side - men......

Når jeg prøver at bruge kameraet - enten via den medfølgende software, via
xp, via Paint etc - så kan kameraet godt vise billede i ca 10-15 sekunder -
så crasher XP 100% og låser - og der er kun restart tilbage

Hvad kan årsagen være - og hvad kan der gøres?

På forhånd tak

Morten

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-01-03 12:36

Morten Jørgensen 's insignificant opinion was stated in:

> [...]
> restart tilbage
>
> Hvad kan årsagen være - og hvad kan der gøres?

usb drivere (via 4in1,intel osv,)
defekt cam
for mange usb enheder (pil evt. scanner mm fra)
webcam drivere, ikke sikkert at de nyeste altid er de bedste

Hvis du har SP1 på din XP, så er der flere muligheder..

Logitech har lavet et patch til det http://tinyurl.com/4zo3
Jeg fik selv problemer med mit gamle express cam efter SP1.
Problemet blev løst ved at degradere filen stream.sys til den før sp1 (pas
på file protection..)

/Sune