modermælks erstatning uden mælk
Fra : Li Lo

Dato : 27-01-03 21:31

Kan man ikke købe modermælks erstatning der ikke indeholder mælk ???
Der er da børn der ikke kan tåle mælk ???

Jeg spørger af en lidt mærkelig grund, min far har en del fugle, og
deriblandt er der nogle lorier og de er frugt og insekt æder. min far laver
en særlig suppe til dem hvor i han bruger milupa mælke fri, som han køber i
tyskland.
Det er lidt langt at køre da vi bor i midtjylland.

Er der nogen der ved noget ?????

Venlig hilsen Lise Lotte

Fra : Nielsen

Dato : 28-01-03 00:17

"Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk> wrote.....
> Kan man ikke købe modermælks erstatning der ikke indeholder mælk ???
> Der er da børn der ikke kan tåle mælk ???

Hej Lise Lotte,

Jo, man kan få noget på apoteket der hedder Nutramigen - det fik vores søn
som helt lille. Desværre er det altså meget dyrt i forhold til almindelig
modermælkserstatning. Jeg mener det koster omkring kr. 160,- for en bøtte,
men jeg kan godtnok ikke lige huske hvor meget der er i.

Mvh
Marianne Nielsen

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-01-03 00:53

På apoteket og i Matas, men det er S**DE dyrt for at sige det pænt... Det er
i pulver-form, men der er en udførlig brugsanvisning for hvordan det skal
bruges!

Held og lykke med det

Rinnie

Fra : DiMa

Dato : 28-01-03 12:52

Vi brugte Profylac(ca. 170,- for en dåse fra Apoteket), mens min datter var
mellem 3 og 6 mdr. Derefter gik vi over til noget som hed Nan H.A. (købes i
bl.a. Føtex). Fik det anbefalet af vores sundhedsplejerske, og det skulle
vist have nogle af de samme gode egenskaber med hensyn til mælken som
apotekets.
Prisen var vist omk. 30 kr. for en pakke, så det er væsentlig billigere end
Profylac.