Sort skærm og nye nvidia driver
Fra : Thomas

Dato : 27-01-03 18:18

Hej NG

Jeg installerede i går aftes nvidias uofficielle 42.70 driver - jeg ved
godt at der er en risiko forbundet med bruge disse. Problemet er at Windows
XP ikke starter ordentligt op. For at være specifik, så loader det lille
icon med Windows fint, hvor der er en bare der tæller op, men når den skal
videre derfra så sker der ikke noget på skærmen - den er sort.

Jeg prøvede derfor at starte op i fejlsikret tilstand med netværk og ændre
til 41.09 driveren fra Nvidia, der er den nyeste officielle driver, men
denne virker ikke. Jeg regnede da med at der var farlige rester af 42.70
driveren tilbage og hentede derfor programmet NV cleaner. Der skulle fjerne
rester af Detonator drivere. Efter at have kørt denne i fejlsikret tilstand
og prøvet at installere 41.09 driveren virker det stadig ikke.

Jeg kan ikke komme i VGA tilstand i Windows opstartsmenuen, da den laver
samme problem med sort skærm. Mit systemgendannelse virker heller ikke.

Jeg overvejede at kortet skulle være beskadiget, men tror det ikke, da det
virkede glimrende indtil jeg lukke computeren i går aftes. Når jeg har
afinstalleret driveren og genstarte i fejlsikret tilstand prøver XP selv af
finde drivere og finder altså nyt hardware, hvilket jeg udelægger som at
kortet er intakt. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?`

-
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Kimmiboy

Dato : 27-01-03 18:56

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde drivere og finder altså nyt hardware, hvilket jeg udelægger som at
> kortet er intakt. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?`

Hejsa

Har du prøvet systemgendannelse ? Prøv at gendanne tilbage til det tidspunkt
hvor windows XP fungerede korekt.

Mvh Kim

Fra : Thomas

Dato : 27-01-03 19:01

> Har du prøvet systemgendannelse ?

Af en eller anden grund virker systemgendannelse heller ikke!?
--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Kimmiboy

Dato : 27-01-03 19:07

> Af en eller anden grund virker systemgendannelse heller ikke!?
> --
> Med Venlig Hilsen
> Thomas Jansson

Okay, lyder underligt ellers en smart funktion som stort set altid kan
bruges hvis man for problemer.

Du havde prøvet at installere den driver som du havde installeret tidligere
?

Mvh Kim

Fra : Thomas

Dato : 27-01-03 19:13

> Okay, lyder underligt ellers en smart funktion som stort set altid kan
> bruges hvis man for problemer.

Ja, det regnede jeg også med, men virker bare ikke. Jeg prøvede både fra
opstartsmenuen og fra fejlsikrettilstand, men det vil det ikke kører.

> Du havde prøvet at installere den driver som du havde installeret
tidligere?
Jeg har prøvet at rydde helt op og derefter installere drivere som jeg ved
virker - de officielle nvidia 41.09 - men når den genstarter bliver det
stadig i sort skærm.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Kimmiboy

Dato : 27-01-03 19:26

> Jeg har prøvet at rydde helt op og derefter installere drivere som jeg ved
> virker - de officielle nvidia 41.09 - men når den genstarter bliver det
> stadig i sort skærm.

Ok, har du prøvet et andet grafikkort ? (selvom det lyder underligt at
sådanne et pludselig skule være kaput)

Evt. prøve det grafikkort du har i din computer af i en anden for at se om
det fungere

Mvh Kim

Fra : Thomas

Dato : 27-01-03 19:28

> [...]
> sådanne et pludselig skule være kaput)
>
> Evt. prøve det grafikkort du har i din computer af i en anden for at se om

Det har jeg ikke muligheden for, men som jeg skrev oprindeligt, så tror jeg
at ikke at det er kortet, der er kaput. Windows kan godt finde det i
fejlsikret tilstand, men ikke starte med det. Det lyder også underligt at
det skulle gå ned efter at have virket aften før?

Men ellers god ide, som jeg burde prøve!
--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : kurtc

Dato : 28-01-03 00:23

> [...]
> det skulle gå ned efter at have virket aften før?
>
> Men ellers god ide, som jeg burde prøve!

Hej Thomas

Jeg har for nylig haft samme problemer med mit grafikkort af samme type. Har
du prøvet at sætte et Tv til din svhs udgang på kortet. Jeg tror dit kort er
i Tv mode.

Vh.
kurtc

Fra : Thomas

Dato : 29-01-03 11:05

Rigtig mange tak... det var lige det der var problemet...
Nå tror jeg jeg holder mig officielle drivere...

igen tak!
--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Kimmiboy

Dato : 28-01-03 13:28

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Af en eller anden grund virker systemgendannelse heller ikke!?
> [...]
Hejsa igen

Er du sikker på at systemgendannelse ik er deaktiveret ?

Mvh Kim

Fra : Thomas

Dato : 29-01-03 11:06

Ikke helt, men har jeg fået løst problemet - se svaret til kurtc - men jeg
vil lige se om det skulle være delaktiveret!
Tak fordi du prøvede at hjælpe mig!
--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson