Mine kasteret hankatte gnubber
Fra : Conny Brentmann

Dato : 27-01-03 18:14

Er der nogen der kan give mig en logisk forklaring på hvorfor mine hankatte
gnubber den af på hinanden,det vil sige at det er den ældste der gnubber og
den anden ligger bare og finder sig i det.
Og jeg syntes det er noget svineri og for den sags skyld også meget
underligt.
Har aldrig før hørt eller læst om det??
Kan da godt være at det er fordi de er intetkøn og muligvis er i tvivl om
deres køn?
Men hvad kan jeg gøre for at forhinder det grisseri...
Syntes selv det hele er ret komisk (Og det ser nu også komisk ud *GG*)
MVH. Conny

--

Conny Brentmann
Næstved

---

Fra : Camilla Baird

Dato : 27-01-03 18:24

On 27/01/2003 18:13, in article
3e356872$0$1738$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, "Conny Brentmann"
<ymer@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Men hvad kan jeg gøre for at forhinder det grisseri...
> Syntes selv det hele er ret komisk (Og det ser nu også komisk ud *GG*)

Jeg tror, det er et spørgsmål om dominans og rangorden - den, der gnubber
sig, vil sikre sig, at den anden husker, hvem der bestemmer.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : slambert

Dato : 27-01-03 19:06

"Conny Brentmann" skrev d. 27-01-03 18:14 dette indlæg :
> [...]
> Men hvad kan jeg gøre for at forhinder det grisseri...
> Syntes selv det hele er ret komisk (Og det ser nu også komisk ud *GG*)

Jeg har været ude for det samme med mine kastrerede hankatte. Da den,
det gik ud over, begyndte at protestere højlydt uden at det stoppede,
talte jeg med dyrlægen om det og det er ganske rigtigt et spørgsmål om
dominans (passer også med, at det er "babyen", det går ud over her i
huset). Det skete typisk i forbindelse med, at de lå og halvsov, men
sker ikke særlig tit mere, så det kan være, det går i sig selv igen.

Mette

http://www.kandu.dk/

Fra : Conny Brentmann

Dato : 27-01-03 19:18

Jamen det håber jeg så,for syntes nu det er lidt synd for den tykke(Ja det
er han,7 kg).
Stopper det da også hver gang jeg har muligheden for det,for den tykke er i
forvejen meget underdanig,og den ældste kan faktisk være ret grov ved ham,og
den tykke ved at jeg redder ham hver gang der er optræk til øretæver,ja
udregnet er han dog.
Syntes bare det er sjovt at det først begynder nu,hvor den ældste er 5 og
den tykke 3 ?
Men takker da for jer råd.
MVH. Conny

---

Fra : Niels Peter

Dato : 27-01-03 19:27

"Conny Brentmann" <ymer@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

(...)
> Syntes bare det er sjovt at det først begynder nu,hvor den ældste er 5
og
> den tykke 3 ?

Det er heller ikke sikkert, det først er begyndt nu, det er ikke alt, vi
katteslaver får at se ....

Niels Peter
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Conny Brentmann

Dato : 27-01-03 19:36

Aaaaaiiiiiiiiiiiiii mener nu nok jeg kender mine katte,og har jo også kun en
lille lejlighed,så det er lidt svært for dem at gemme sig,da de ikke kommer
udenfor *GG*
Conny

---

Fra : slambert

Dato : 27-01-03 20:01

"Conny Brentmann" skrev d. 27-01-03 19:36 dette indlæg :
> [...]
kun en
> lille lejlighed,så det er lidt svært for dem at gemme sig,da de ikke

Ja, men er du altid hjemme? Jeg har også en lille lejlighed og
indekatte, men er da fuldt ud overbevist om, at der sker mange ting, når
jeg ikke er hjemme. Grunden til, at jeg lagde meget mærke til det, var,
at jeg var sygemeldt i en periode - nu, hvor jeg går på arbejde igen,
ser jeg det ikke så meget mere, men det betyder ikke, at det er stoppet.
Og hos mig er det også den tykke, det går ud over, men han siger da i
det mindste fra.

Mette

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Peter

Dato : 27-01-03 22:57

> [...]
kun en
> lille lejlighed,så det er lidt svært for dem at gemme sig,da de ikke

Og når du ikke er hjemme?

Niels Peter

Fra : Conny Brentmann

Dato : 27-01-03 23:44

Syntes nu bare at det er underligt,at det først er nu jeg har set deres
Dyriske sider og så så meget som det har været her på det sidste,
men i har da sikkert rart....
Men at de lige frem venter på at jeg er gået ud af døren de sidste 3 år,den
tror jeg altså ikke på,godt nok er de ikke dumme,men så kloge er de nu
heller ikke *GG*
> "Conny Brentmann" <ymer@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> kun en
> kommer
>
> Og når du ikke er hjemme?
>
> Niels Peter

---

Fra : Kate

Dato : 29-01-03 16:03

"Conny Brentmann" <ymer@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Men at de lige frem venter på at jeg er gået ud af døren de sidste
> 3 år,den tror jeg altså ikke på,godt nok er de ikke dumme,men så
> kloge er de nu heller ikke *GG*

Hahahha, nej, det ville altså også undre mig, trods alt.
Jeg har oplevet det en eneste gang med mine. Faktisk da mine forældre
første gang skulle se den yngste lagde Lante sig i parringsposition
lige midt i sofaen. Mowgli gjorde ikke vrøvl, men da jeg er mangeårig
kaninejer tog jeg det for givet at det drejede sig om dominans, for det
gør det hos kaniner.
Da jeg ikke har set det siden og mine to hankatte ser ud til at have
det rigtigt godt sammen, så forventer jeg egentligt ikke at de har
noget "kørende" når jeg ikke er tilstede

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : marianne hellemose

Dato : 27-01-03 19:19

Conny skrev
<Og jeg syntes det er noget svineri og for den sags skyld også meget
underligt.>

<Men hvad kan jeg gøre for at forhinder det grisseri>

Hej Conny

At du synes at det er noget svineri, er fordi du kigger
med menneskeøjne, med katteøjne er det "normal"
adfærd, som de andre også siger, det handler om
dominans, og det er en vigtig del af dyreverdenen.

Du kan ikke forhindre at dyr er dyr, det er vel også
noget griseri at de "spiser på gulvet" men det bliver nok
overordentligt svært at lære dem at sidde ved bord og
spise med kniv og gaffel *GG* så nogle adfærdsmønstre
er vi nok nødt til at "affinde" os med hvis vi vil have
levende dyr.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : Conny Brentmann

Dato : 27-01-03 19:38

Hej Marianne...
Ja du siger noget...
Conny
"marianne hellemose" <hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:b13t6t$o3f$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats

---

Fra : Trine Piltoft

Dato : 29-01-03 21:03

Hej Conny

> [...]
og
> den anden ligger bare og finder sig i det.

Som flere af de andre har skrevet så er det formentligt et tegn på dominans.
Min Bastian humper også lystigt på Affe (der ikke altid er lige begejstret
for det). Ofte gør han det når der f.eks. er gæster -det er lige som om han
skal vise sig og fortælle at han ihvertfald IKKE er bange for dem. Man kan
jo så synes det er en underlig måde at gøre det på Men jeg har
efterhånden accepteret at sådan er det nu engang - løfter ham dog af hvis
jeg synes det har stået på lidt for længe, eller hvis Affe brokker sig

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Conny Brentmann

Dato : 05-02-03 21:03

Hejsa......
Takker alle for de fine og til tider meget morsomme svar....

Med venlig hilsen fra Conny.....