HJÆÆÆLP!!!!!
Fra : Majbritt Sparvath

Dato : 27-01-03 18:01

Hej.
PC'en vil ingenting efter et skærm-crash.
Skærmen begyndte at gnistre voldsomt og mistede billedet.
Jeg slukkede for PC'en, prøvede en anden skærm uden held, et andet
grafikkort og endnu en anden skærm, uden held.
Indtil Skærmen døde, kørte PC'en upåklageligt.
Er der nogen, der har en ide om, hvad der ellers kan være gået sammen med
grafikkortet, den er vist også færdig, den hyler.
på forhånd tak
Majbritt

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 27-01-03 18:31

Majbritt Sparvath wrote:
> PC'en vil ingenting efter et skærm-crash.
> Skærmen begyndte at gnistre voldsomt og mistede billedet.

Lyder nærmere som en slags strømafbrydelse.

> [...]
> Er der nogen, der har en ide om, hvad der ellers kan være gået sammen med
> grafikkortet, den er vist også færdig, den hyler.

Hyler? bios beep-codes?

Det hele kan i princippet være stået helt eller delvist af..

Fra : Majbritt Sparvath

Dato : 27-01-03 18:40

Der er ingen bip
Der er ingen signal til skærmen
Ingenting, kun blæserne i kabinettet, en enkelt gang sagde harddisken noget.

Jens C. Hansen [Odense] <greylion@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e356cad$0$125$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 27-01-03 19:08

Majbritt Sparvath wrote:
> Der er ingen bip
> Der er ingen signal til skærmen
> Ingenting, kun blæserne i kabinettet, en enkelt gang sagde harddisken noget.

Blinkede lyset da det skete?
Hvis du har en indboforsikring, så ville jeg helt lade være med at rode
mere med og blot meddele forsikringsselskabet at du tror der har været
en strømafbrydelse, og så spørge hvordan de forholder sig til det hvis
din pc'er er brændt sammen.
Den skal evt. undersøges af en forhandler så man er sikker på hvad der
er stået af og hvad der stadig virker.

Fra : Majbritt Sparvath

Dato : 27-01-03 19:19

Jeg har selv tænkt på det, men der var desværre ikke noget galt med strømmen
i huset, det må være en svaghed ved de type skærme, en kollega har mistet en
skærm af samme type på samme måde, som i øvrigt er en Fujitsu Ergopro 174x

Jens C. Hansen [Odense] <greylion@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e357566$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 27-01-03 19:57

Majbritt Sparvath wrote:
> [...]
> skærm af samme type på samme måde, som i øvrigt er en Fujitsu Ergopro 174x

Så er der jo kun tilbage at teste hver stump for sig i en anden pc'er.

Fra : Kimmiboy

Dato : 27-01-03 18:42

"Majbritt Sparvath" <sparvath@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen, der har en ide om, hvad der ellers kan være gået sammen med
> grafikkortet, den er vist også færdig, den hyler.

Har du prøvet en anden strømforsyning ? den kunne jo være brændt af.

Mvh Kim

Fra : CS

Dato : 27-01-03 22:04

> [...]
> Er der nogen, der har en ide om, hvad der ellers kan være gået sammen med
> grafikkortet, den er vist også færdig, den hyler.

Hej

Har du prøvet at cleare cmosen? Har nemlig før oplevet det har hjulpet,
efter problemer med defekt hardware!

- CS

Fra : Sparvath\(7323\)

Dato : 31-01-03 21:29

Så fandt jeg ud af, hvad der var galt, det var rammen, grafikkortene
overlevede.