Henvisning til en ekstern fil
Fra : Lukas Lunow

Dato : 27-01-03 17:30

Hej NG

2 spørgsmål fra mig i denne omgang.

1. Kan det lade sig gøre at fortælle .swf filen hvilken fil den skal hente
variabler fra ved hjælp af #include?
F.eks hvis jeg kalder .swf filen således: test.swf?source="test.txt" skal
den loade alle variabler i filen.

2. kan man angive i filen som bliver loaded ved #include hvilke billeder der
skal hentes ind i filmen og hvor store de er? Der er et billede på 160x120 i
hver frame gennem 10 frames, kan man vha. af en sti i filen sætte flash til
at hente forskellige billeder ind på bestemte positioner? Er der en anden
måde til at gøre det beskrevne?

På forhånd tak

Mvh
Lukas

Fra : Peo

Dato : 28-01-03 01:29

Hej Lukas!

en #include fil bliver indkluderet i swf-filen ved selv compiling'en - altså
når du publiserer din fla til en swf-fil, og kun denne ene gang. Det kan
ikke lade sig gøre run-time.
Du kan istedet bruge en loadVariables til run-time at hente en stribe
variabler og deres værdier ind.

Mht. til det første spg. så se mit svar til din tidligere poste om det samme
emne.

/peo

Fra : Lukas Lunow

Dato : 28-01-03 18:28

Ja, ok, men det jeg spurgte om var, hvorvidt man kunne angive hvilke
billeder der skulle sættes ind i filmen vha.#include funktionen

Mvh
Lukas

Fra : Peo

Dato : 28-01-03 22:37

Ja det kan du godt, hvis du f.eks. angiver billedernes filnavne som
variabler i includefilen.
En include-file er "bare" en slags ekstern actionscript-fil som includeres i
den endelige swf-fil når denne compiles.

Filen kan indeholde hvilken som helst alm. actionscript, også variabler.
Includefiler bruges ofte til at opbevare hyppigt anvendte funktioner og
lignende som du ofte gør brug af.

/peo