Program til test af RAM (CTSPD)
Fra : Devast8or

Dato : 27-01-03 15:34

Hej med jer,

Jeg har på et tidspunkt hentet et program kaldet CTSPD, der kan sige en hel
masse om mine RAM (bl.a. MHz og CAS), men jeg fatter ikke halvdelen af det
der står. Hvis der er nogel der kender programmet ville jeg meget gerne vide
hvor jeg finder de data jeg skal bruge for at finde ud af hvad jeg skal
sætte nogle af indstillingerne i BIOS. Det drejer sig om dem der i BIOS
hedder "DRAM Timing" og "DRAM Bank Interleave".

Iøvrigt synes jeg det virker underligt at der er et sted i programet står at
ved 133MHz kan mine RAM kun køre CAS3 mens der et andet sted står CAS
latencies supported: 2,3. I øjeblikket kører mine RAM CAS2 ved 133 MHz (de
har gjort det siden igår uden at maskinen har været ustabil).

TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated