Alternativ til Cisco 1401
Fra : Hu Kares !

Dato : 27-01-03 09:39

Jeg er jo den lykkelige ejer af en proaccess adsl løsning med en lukket tdc
router...

Og det skal der laves om på - jeg regner med at få selve linien konverteret
til ethernetinterface, men hvilken router skal jeg vælge ?

Har lidt kig på Cisco 806, men jeg har lige det problem..... kan ik hitte ud
af det routerprogrammeringssprog.... Og så var det jo jeg tænkte - findes
der ikke en router derude med webinterface der kan flg:

Definere hvor bestemte porte skal pege hen
Være MRTG kompatibel
Kunne validere IPsec / VPN (ikke et krav)
Skal kunne køre DHCP / NAT

Og gerne mere...

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-01-03 17:48

"Hu Kares !" <bla@bla.com> wrote

> [...]
>
> Definere hvor bestemte porte skal pege hen
> Være MRTG kompatibel
> Kunne validere IPsec / VPN (ikke et krav)

806'eren har vist et web-interface.

--
Mvh Henrik.

Fra : Jens

Dato : 27-01-03 22:56

"Hu Kares !" <bla@bla.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Definere hvor bestemte porte skal pege hen
> Være MRTG kompatibel
> Kunne validere IPsec / VPN (ikke et krav)

På TDC's ADSL med Ethernet interface plejer jeg at bruge WatchGuard SOHO
bokse. De kan en pokkers masse, er lette at konfigurere via web-interface.
De kan de ting du nævner, dog har jeg aldrig prøvet at kaste MRTG efter
dem, så det ved jeg ikke om det er muligt.

http://www.watchguard.com

Jens