Køb af ekkolod
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 27-01-03 08:26

Trænger frygteligt til et nyt ekkolod og under jagten på dette forbrugsgode
faldt jeg over Sportdres' tilbud på sådan en fætter, et Lowrance X-91 nedsat
fra 6.300 til 4.000 kroner.

Uhadadadadada! Kløen melder sig.

Men pokker tage mig om ikke en hurtig google gav samme ekkolod til bare 300$
= 2.073,96 dkr! Mere end 4.000 kroner billigere end Sportdres' standardpris.

Er der nogen, der har forsøgt sig med køb af den slags habengut via nettet,
og hvor er besparelserne egentlig størst?

Og nu vi er ved det: Skyldes den enorme prisforskel alene forhandleravance
eller er der en rimeligere forklaring . . .
--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Thomas

Dato : 27-01-03 08:50

Tja, det er meget enkelt. En stribe nye produkter! En stribe der udgår, og
derfor sælges billigt. Hvis du kan købe loddet billigere via nettet, så gør
det, for det er et meget fint lod. Husk dog at kun lodder købt i Danmark via
den danske importør, er omfattet af den danske garanti. Køber du det i UK
eller USA, skal det derover hvis det går i stykker. Jeg tror ikke at
forhandleravancerne på ekkolodder er høje i Danmark, men du kan da spørge
rundt. Jeg har faktisk chekket lidt hos europæiske forhandlere (i disse
eurotider), og jeg synes ikke at priserne var så forskellige. Et lod til
$299 vil med fragt og told + moms koste omkring 3000 kr (eller mere) i
indkøb sendt til Danmark.
Hilsen
Thomas

Fra : Anders og Berit

Dato : 27-01-03 08:58

Et lod købt i EU land er der kun fragten ekstra på. Intet andet.

I øvrigt er jeg ikke sikker på andet end at Lowrence's world wide warranty
også forpligter den danske importør. Prøv at læs deres hjemmeside.

Mvh Anders
(som i øvrigt ikke ejer et ekkolod)

Fra : Thomas

Dato : 27-01-03 09:02

Mht prisen regner jeg med at en $-pris er fra USA, intet andet. Som sagt så
har jeg chekket priser i Europa. Mht. til den danske importør, så spørg dem.
Jeg er sikker på at de kan give dig svaret.
Hilsen
Thomas

Fra : Anders og Berit

Dato : 27-01-03 08:52

Men kun 2000 billigere end Sportdres pris.

Til dine 2000,- skal du lægge ca 200,- told + fragt fra USA 200 - 250 kr.
(luftpost) du kan spare en 50'er ved surface mail (6 uger - 2 mdr) et gebyr
til transportfirma eller postvæsen på toldbeh ca. 100 kr. + 25% moms af det
hele. Altså tot. 3100 - 3200 kr. Så regn med en besparelse på knap en tusse.

Men noget tyder på en god avance hos grossist + forhandler, da grossisten
sikkert har lavere fragt-, toldbehandlings- og indkøbspris end din.

Mvh
Anders

Fra : Michael

Dato : 27-01-03 22:26

Lige en tilføjelse.. Loddet er på tilbud alle steder til. 3995 kr.. =)

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 28-01-03 18:47

Hej. Jeg købte engang lod - Garmin 240 - i USA. Nej det er forkert, tar den
lige forfra - min kones søster som bor i USA fik lyst til at forære mig et
Garmin 240 i fødselsdagsgave, og jeg kunne da fortælle hende, hvor det kunne
bestilles over nettet til levering hos hende . Hun modtog loddet, pakkede
det ind som gave og sendte det til mig. Ca. halv nettopris og ingen
told/moms da det var en gave. Det havde naturligvis ikke været lovligt hvis
jeg selv havde betalt for det.
Problemet var bare, at da jeg havde haft det knap et år og sæsonen satte
ind, så gik skidtet i stykker. Jeg kunne have sendt det til USA på
garantien, men hvem vil undvære loddet hele foråret? Jeg sendte det til den
danske importør, "Fairchild" tror jeg de hedder, som ikke mente det var
deres problem, men dog gav mig en rimeligt fair byttepris på et nyt. Da jeg
senere købte gps valgte jeg at købe selv herhjemme, ud fra betragtningen at
det er væsentligt dyrere, men at min fritid også har en pris, og når jeg har
tid at komme på havet, så vil jeg ikke risikere at blive hjemme pga. at jeg
har skulle spare lidt penge. Da jeg valgte gps. blev det forøvrigt ikke
Garmin, i mellemtiden havde jeg hørt alt for mange historier om utæt grej
der brænder af pga. vandindtrængen.
MVH Niels

Fra : Michael

Dato : 28-01-03 19:55

Har haft samme problem med mit G. 240 som Niels.. Mit kom ligeledes fra
USA.. men er nu byttet til et Lowrance x85 på min regning..