Bundkort og hastighed
Fra : CyberMike

Dato : 27-01-03 00:22

Hej alle!

Jeg har et P4 bundkort fra Elitegroup - P4S5A, der angiveligt skulle
understøtte en FSB på 400/533 Mhz.
Boardet understøtter både SD- og DDR RAM. Jeg køer med 2 X 128 Mb SD-RAM.

Ved nogen af jer, om man skal flytte en jumper på bundkortet for at udnytte
den høje hastighed. Jeg kan ikke se noget om det i manualen. Problemet er,
at pc'en ikke virker speciel hurtig - sammenlignet med min gamle pc med en
PII på et MSI-board.

Feks. når jeg ghost'er med Norton Ghost: den overfører kun 190 Mb/min - hvor
jeg på adskillige andre pc'er med f.eks. Duron/800 Mhz eller langsommere
processorer kører dobbelt så hurtigt med samme program!

Jeg har været inde i BIOS og checket waitstates m.v. - men uden at kunne
forbedre ydelsen.

Håber nogen af jer har en god idé...

Hilsen
Michael