HP Laserjet 1000w - erfaringer
Fra : Martin S.

Dato : 26-01-03 23:43

Hejsa.

Jeg har overvejet at købe ny printer, en HP Laserjet 1000w til 1759 kr. på
edbpriser.dk.
Er det en god og driftssikker printer, eller er der andre jeg bør overveje?
Jeg har tidligere haft en Laserjet II P, som har virket upåklageligt.

MVH Martin

Fra : Kim

Dato : 27-01-03 14:22

Kender ikke lige modellen, men hvis det er en med
opretstående papir, ville jeg se mig lidt for. Det har
nemlig været problemer med HP's modeller 5L, 6L og
1100. De kan ikke seperere papiret, og kører en ordentlig
stak igennem på én gang.
Ellers er det gode printere. Økonimisk er de uovertrufne, og
stabile.

Mvh, Kim

Fra : Peter T.

Dato : 27-01-03 14:25

Kim wrote:

> De kan ikke seperere papiret, og kører en ordentlig
> stak igennem på én gang.

Hvilket der findes råd for. HP har lavet et kit, som man kan få tilsendt
gratis og derved selv løse problemet på 5 sekunder. Sådan et kit har jeg
brugt til min HP 1100, og den har kørt problemløst siden da. HPs
papirføderproblem har forøvrigt været oppe og vende mange gange her i
gruppen, og jeg tror næppe at HP laver samme brøler to gange.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Martin S.

Dato : 27-01-03 15:37

"Kim" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse news:b13bl8$h5$1@sunsite.dk...
> Kender ikke lige modellen, men hvis det er en med
> opretstående papir, ville jeg se mig lidt for. Det har
[...]

Den har vandret papirindføring (se link):
http://www.laserjet.dk/printere.php3?lj=1000

/Martin

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-01-03 17:05

"Martin S." <feedback56@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> edbpriser.dk.
> Er det en god og driftssikker printer, eller er der andre jeg bør

Jeg kender ikke printeren, men da jeg fulgte dit link længere nede i tråden
så jeg, at der stod:
Til print under Windows via USB, hvilket lyder som om den kun kan bruges
under Windows.
Hvis du kun vil bruge Windows, er det selvfølgelig fint, men så har du ikke
mulighed for at eksperimentere med f.eks. Linux. En lidt dyrere printer kan
klare flere forskellige styresystemer. Jeg har selv en Brother HL1250, som
både kan Windows og Linux.

mvh
Preben

Fra : Martin S.

Dato : 27-01-03 18:27

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> klare flere forskellige styresystemer. Jeg har selv en Brother HL1250, som

Ja, det er rigtigt at det kun er en "Windows-printer" via USB. Men jeg har
tidligere haft en gammel HP Laserjet II P (årg. 1994) som var en DOS
printer, og set i bakspejlet har jeg stort set aldrig haft brug for at
printe uden for Windows-miljøet. Så en Windows-printer er fin nok for mig.
Iøvrigt kan den godt printe fra DOS, hvis man starter en DOS-prompt inde fra
Windows, har jeg hørt...
Linux har jeg ingen ambitioner om at eksperimentere med, må jeg tilstå. Men
tak for rådet alligevel.

MVH Martin

Fra : Martin S.

Dato : 27-01-03 18:30

[...]
> Men jeg har tidligere haft en gammel HP Laserjet II P (årg. 1994) som var
en DOS
> printer [...]

Jeg var lidt for hurtig dér, det er selvfølgelig ikke en DOS printer... jeg
mente en "ikke-windows" printer! (hvad end man kalder sådan en fætter...)

/Martin

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-01-03 17:32

Martin S. <feedback56@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b13q9u$v8369$1@ID-171772.news.dfncis.de...
> [...]
jeg
> mente en "ikke-windows" printer! (hvad end man kalder sådan en fætter...)

Generelt sagt. Hvis du kan "nøjes" med Windows print er det for mig at se et
udmærket køb. HP's service er uovertruffen, specielt set i forhold til andre
mærker i IT branchen.

--
Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup

Fra : Martin S.

Dato : 29-01-03 00:17

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> udmærket køb. HP's service er uovertruffen, specielt set i forhold til

Jeg kan godt nøjes!
Jeg har efterhånden besluttet mig for HP'en, men nu har jeg fundet ud af, at
jeg har for lidt plads på den hylde hvorpå den skal stå. Den måler nemlig 48
cm i dybden + stik! Men det kan I jo selvfølgelig ikke hjælpe med...

MVH Martin