MP3 afspiller/Pendrive
Fra : Andrew

Dato : 26-01-03 23:27

Hej

Jeg har netop bestilt en MP3afspiller/pendrive (også kendt som USB-cigar)
med 128 mb memory!

Den virker på den måde at man stikker den i USB porten og når dette gøres
fremkommer, LIGE med det samme og helt uden software eller andet, et drev
under "Denne Computer". Så kan man blot overføre MP3'er og så høre dem
direkte fra cigaren med høretelefoner.

Finessen ved denne afspiller er at man jo ligeledes kan overføre filer. Så
man kan transportere en fil på 0-128 mb så let som ingenting, SKIDE smart.

Den er lavet af et firma der hedder Magic Star og den koster ca. 1100 kroner
med 128 mb memory.
Jeg synes det var så tiltalende at jeg købte en (har bestilt den og den
kommer nok tirsdag eller onsdag).

Men er der nogen der har erfaringer med denne mp3-afspiller/pendrive?
http://uk.special.reserve.co.uk/reviews/info.php?code=GG4400

Mvh Anders

Fra : Henning

Dato : 26-01-03 23:45

>Den virker på den måde at man stikker den i USB porten og når dette gøres
>fremkommer, LIGE med det samme og helt uden software eller andet
Bob bob - en sandhed med modifikationer! Virker med det samme (sikkert
efter en enkelt genstart) under W2K & WXP, men IKKE 95/98/ME

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-01-03 13:07

Henning skrev: (messageID:

> Bob bob - en sandhed med modifikationer! Virker med det samme (sikkert
> efter en enkelt genstart) under W2K & WXP, men IKKE 95/98/ME

Min WindowsXP genkendte mit digitalkamera (USB) direkte uden ekstra
drivere eller genstart. Ligeledes fandt den min Apple iPod (Firewire)
uden problemer.

Så med XP burde det fungere uden videre, men du har ret i, at det bliver
problematisk med 9x/Me.

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : jesjor2003

Dato : 27-05-03 09:44

Hej Andrew
har du fået din mp3 afspiller og hvordan virler den , er du glad for den
??
Håber at se dit svar snart
mvh
Jesper

http://www.kandu.dk/

Fra : Jimmy

Dato : 27-05-03 10:28

"jesjor2003" <jesjor2003.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej Andrew
> har du fået din mp3 afspiller og hvordan virler den , er du glad for den
> ??

Jeg har haft den i en dag, hvorefter jeg returnerede den.

Stikket til høretelefoner er 2.5 mm og således mindre end de normale stik.
Det bewtyder, at man skal anskaffe sig en adaptor til sine almindelige
høretelefoner.

De medfølgende høretelefoner er *sindssygt* dårlige og designet af dem endnu
værre.
Kablet er *alt* for kort til at nå ned i bukselommen og der er et vanvittigt
snoresystem på det, som er ekstremt irriterende.

Stikket i selve mp3-afspilleren er af så dårlig en kvalitet, at det
skrattede i høretelefonerne, når man drejede stikket.
Andre anmeldelser melder om samme problem.

Batteriet er ikke et standardbatteri og når det engang er dødt vil det
ganske givet koste en del penge at udskifte.

Den har naturligvis også fordele - f.eks. at den lader igennem USB og kan
anvendes som ekstern miniharddisk, men ulemperne opvejede klart fordelene
for mig!

Mvh
Jimmy

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 27-05-03 10:49

Jimmy wrote:

> [...]
>
> Stikket til høretelefoner er 2.5 mm og således mindre end de normale
> stik. Det bewtyder, at man skal anskaffe sig en adaptor til sine

Dette er ikke tilfældet med MP3 afspilleren af mærket Magic Star. Stikket er
3.5mm på deres modeller.

Mvh
Anders

Fra : Jimmy

Dato : 27-05-03 14:31

"Anders Faber Nielsen" <nospam@nospam.org> wrote in message

> Dette er ikke tilfældet med MP3 afspilleren af mærket Magic Star. Stikket
er
> 3.5mm på deres modeller.

Hmm er de ikke alle ens?
På edbpriser findes den eksakt ens udseende afspiller under ca 20
forskellige navne.

Hvis den har 3.5" stik er den klart værd at overveje såfremt selve
hunstikket er i god kvalitet.

Mvh
Jimmy

Fra : Flemming

Dato : 27-05-03 20:22

Jimmy <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
> Hmm er de ikke alle ens?
> På edbpriser findes den eksakt ens udseende afspiller under ca 20
> forskellige navne.

Ellers kan i jo tage i kig her :
http://www.mp3hardware.dk/product.asp?product=8265

Ser ok, ud jeg vil bare have den i en 256Mb udgave....

--
Mvh. Flemming

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 29-05-03 10:01

Jimmy wrote:

> [...]
> forskellige navne.
>
> Hvis den har 3.5" stik er den klart værd at overveje såfremt selve

Nope de er ikke ens - på det punkt i hvert fald. Jeg har selv købt en Magic
Star model (eBay.de) så jeg er 100% sikker i min sag.

Derudover har jeg ikke haft problemer med skrattende lyde fra hunstikket.

Mvh
Anders

Fra : Jimmy

Dato : 29-05-03 18:56

"Anders Faber Nielsen" <nospam@nospam.org> wrote in message

> Dette er ikke tilfældet med MP3 afspilleren af mærket Magic Star. Stikket
er
> 3.5mm på deres modeller.

Det kan jeg ikke helt forstå.
Billedet af den i det link der blev postet:

http://uk.special.reserve.co.uk/reviews/info.php?code=GG4400

viser oppe til højre et 2.5mm stik.

Den jeg fik fra PRC var også med 2.5 mm.

Hvor har du købt din henne?

Mvh
Jimmy

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 29-05-03 22:37

Jimmy wrote:

> [...]
> http://uk.special.reserve.co.uk/reviews/info.php?code=GG4400
> viser oppe til højre et 2.5mm stik.
>
> Den jeg fik fra PRC var også med 2.5 mm.

Jeg købte min via en www.ebay.de shop. Så afspilleren var splinterny. Nå ja,
og så sparede jeg 180kr i forhold til PRC's model.

Det var præcis denne her jeg købte (dog var det ikke denne sælger):
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3328909400&category=8267

....og som du kan læse: "Ohrhörer (3,5 mm Klinke)"

Mvh
Anders

Fra : Jimmy

Dato : 29-05-03 23:18

> Jeg købte min via en www.ebay.de shop. Så afspilleren var splinterny. Nå
ja,
> og så sparede jeg 180kr i forhold til PRC's model.

OK - Har aldrig bestilt igennem den slags.
Troede det kun var auktion og man skulle overføre til en sælger i udlandet,
så man slet ikke var garanteret på at få varen.

> Det var præcis denne her jeg købte (dog var det ikke denne sælger):
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3328909400&category=8267
>
> ...og som du kan læse: "Ohrhörer (3,5 mm Klinke)"

Meget mærkeligt.
Deres billede viser det med 2.5 mm.

http://www.mobile-visions.de/verwaltung/produkte/dateien/bild_l/magic-gros.jpg

Men det er super at du har den med 3.5 mm - Det var klart det der var min
største anke samt kvaliteten af stikket.

Mvh
Jimmy

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 30-05-03 23:36

Jimmy wrote:

> Meget mærkeligt.
> Deres billede viser det med 2.5 mm.

http://www.mobile-visions.de/verwaltung/produkte/dateien/bild_l/magic-gros.jpg

Hvordan kan du se på et så lille billede om stikket er 2.5 eller 3.5?

Sidder og sammenligner med min egen afspiller, og den ser nøjagtig magen til
ud.

Mvh
Anders