Asus A7V333: ABFasttrak ????
Fra : Michael

Dato : 26-01-03 22:25

Hejsa.

Jeg har lige købt et Asus A7V333 bundkort, men når jeg starter computeren
står der "ABFasttrak" [...] "Scanning for IDE drives" og så skriver den en
masse punktummer langsskærmen i ca. 30-40 sekunder, hvorefter den brokker
sig og man får muligheden for at starte et "Fast Build" (ved at trykke
ctrl+f) som klager over "No Drives Detected". Trykker man ESC i stedet for
at starte Fast build, så starter windows fint op...

Hvad er problemet??? Det er mildest talt træls at vente de overnævnte 30-40
sek.... Har kigget i BIOS uden held.

På forhånd tak for hjælpen,

Michael

Fra : Djarnis

Dato : 26-01-03 23:33

"Michael" <michael.pet@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:3e345231$0$2592$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Hvad er problemet??? Det er mildest talt træls at vente de overnævnte 30-40
> sek.... Har kigget i BIOS uden held.

Det er din onboard Promise RAID-controller der scanner efter enheder.
Det tager desværre ganske lang tid når der ikke er noget tilsluttet, men
er ganske normalt, også at den skriver du kan trykke esc. for at starte
windows bagefter. Trykker du ikke selv esc. indlæser den selv Windows
efter nogle sekunder yderligere.

Jeg ved ikke med det specifikke motherboard, men som regel kan du disable
RAID-controlleren i BIOS hvis du ikke bruger den, og derved undgå ventetiden.

Mvh
Brian Olsen

Fra : Mogens Johansen

Dato : 27-01-03 14:48

Der sidder en jumper på motherboardet. Med den kan du disable RAID
controleren.
Mogens

Fra : Michael

Dato : 28-01-03 20:09