Kancellistsprog (lettere ot)
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 26-01-03 19:47

I mangel af bedre, prøver jeg her.

Har I et bud på hvor man på nettet kan finde eksempler på snørklede og svært
uforståelige skrifter fra det offentlige, og andre brancher med hang til at
dette.

Takker.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : H.P. Eriksen

Dato : 27-01-03 04:56

Jeg vil mene der er ret gode chancer rundt omkring på www.folketinget.dk

eks: http://www.ft.dk/?/samling/20021/MENU/00000002.htm

HP

"Flemming Jørgensen" <flej@fbi.jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
svært
> uforståelige skrifter fra det offentlige, og andre brancher med hang til
PS : "svært uforståelige skrifter", er de så ikke nemme at forstå

> Takker.
Selv tak

Fra : Svend Pedersen

Dato : 27-01-03 10:05

> [...]
svært
> uforståelige skrifter fra det offentlige, og andre brancher med hang til

Prøv på www.google.com. Eneste betingelse er, at du staver ordet korrekt:
"kancellistil" eller "kancellisprog", så er der masser af muligheder. Hvis
du havde spurgt i dk.kultur.sprog havde du nok fået en endnu bedre
vejledning end denne, men jeg håber du kan bruge den.

Fra : René Bloch

Dato : 27-01-03 19:28

> [...]
svært
> uforståelige skrifter fra det offentlige, og andre brancher med hang til

Så vidt jeg husker er der eksempler i bogen her:

Kancellistil eller Anders And-sprog : Leif Becker Jensen, RUC

hilsen René Bloch

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 02-02-03 11:47

"Flemming Jørgensen" wrote:

> [...]
> uforståelige skrifter fra det offentlige, og andre brancher med hang til at

du vælger en søgmaskine, og host .dk
og søger på ordet "værende"
så får du mange.