MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp til langsom PC
Fra : Bibber

Dato : 26-01-03 19:42

Hjælp,
indtil i går gik det, men:
Vores PC er blevet 100 år om at lukke og halv treds år om at starte. Vi har
ikke installeret noget nyt. Det er bare ligesom opstået helt afselv....

Hjælp modtages med glæde, men husk venligst på at jeg ikke er 100% prof. så
svaret må gerne være så selv lille jeg forstår det.

Vi bruger windows XP

med venlig hilsen

Mikael

Fra : Christian Mygind

Dato : 26-01-03 20:29

Bibber wrote:

> Hjælp modtages med glæde, men husk venligst på at jeg ikke er 100%
> prof. så svaret må gerne være så selv lille jeg forstår det.

1) Har du et anvivirusprogram installeret?
2) Er du muligvis kommet til at installere noget "spyware" fra nettet, såsom
f.eks. "Gator"? Prøv at klikke start>kør og skriv "msconfig". Vælg
fanebladet "start" - hér kan du se, hvilke programmer der starter op, når du
tænder din maskine. Står der noget lignende "Gator", "Sex-et-eller-andet",
"eWallet" osv...? Alliér dig med en sagkyndig og få denne til at "rense ud"
i dette indhold. Du kan også downloade programmet "ad-aware"
http://www.lavasoftusa.com/ og lade det gøre det for dig. Husk backup i
programmet, inden du sletter elementer!

/Chr

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-01-03 22:46

On Sun, 26 Jan 2003 19:41:43 +0100, "Bibber" <bibber@person.dk> wrote:

> [...]
>
>Hjælp modtages med glæde, men husk venligst på at jeg ikke er 100% prof. så
>svaret må gerne være så selv lille jeg forstår det.

Prøv at defragmentere harddisken.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 27-01-03 20:39

"Martin Schultz" <nospam@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at defragmentere harddisken.
Tror du den arme mand ved hvad det betyder????

Carsten

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-01-03 21:19

On Mon, 27 Jan 2003 20:38:39 +0100, "Carsten Jørgensen"
<kasse@adslhome.dk> wrote:

>"Martin Schultz" <nospam@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>har

>så

>Tror du den arme mand ved hvad det betyder????

Det ved jeg ikke men han kunne jo prøve at spørge om det hvis han ikke
ved det eller ligefrem prøve at søge i hjælpe filen til windows.

Martin

Fra : Leony

Dato : 27-01-03 10:21

"Bibber" <bibber@person.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hjælp modtages med glæde, men husk venligst på at jeg ikke er 100%
> prof. så svaret må gerne være så selv lille jeg forstår det.

Det havde været nemmere at danne sig et billede af problemet, hvis du
havde angivet det antal minutter det tager at starte/lukke maskinen.

Hvis en maskine er lang tid om at starte, så skyldes det typisk:
1) Antivirusprogrammet.
2) Netkortet venter på IP-adresse.
Du kan analysere opstarten med Bootvis fra Microsoft. det viser grafisk
hvad der sker i opstarten. Du kan downloade det her:
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp

Hvis den er lang tid om at lukke kan det skyldes at den sletter
swapfilen (sidefil) inden der lukkes ned.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314834

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-01-03 20:02

Bibber wrote:

> Hjælp,
> indtil i går gik det, men:
> Vores PC er blevet 100 år om at lukke og halv treds år om at starte. Vi har

Kort sagt: Jeg kan fortælle dig hvad softwarebranchens standardsvar er:
Formatter harddisken.

Dvs. Slet alt, og geninstaller det.

Glem alt om div. genveje.

Jeg talte for et par år siden med en supportmedarbejder.
Han formatterede sin PC 2-3 gange om året.

Min mening er: Hvis du ikke har gjort det de seneste par år, eller PC'en er
ældre, så gør det.

Beklager... Men sådan skal en PC behandles.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 09-02-03 01:07

Jørgen Rasmussen wrote:

> [...]
> er ældre, så gør det.
>
> Beklager... Men sådan skal en PC behandles.
Nej,
men sådan skal Windows åbenbart behandles.

--
Niels