Kennex computer
Fra : Listen

Dato : 26-01-03 17:06

Hejsa

Min gamle computer (en 400 nhz med 256 MB ram) er brændt sammen, og jeg
bliver nød til at få en ny hurtigst muligt. Da det er sket pludselig, har
jeg ikke så mange penge.

Jeg havde installere w2k server på min gamle og brugte den mest til at teste
hjemmesider på serveren, programmere, suft osv. altså ikke til nogen
spilledåse.

Her faldt jeg over et tilbud en Kennex i Brugsen til 3000,- kr.(jeg havde
aldrig troet jeg skulle købe en computer i et supermarked - men når nøden er
størst...):

http://www.inter-data.dk/kennex/show.asp?nr=69

Efter min mening kan den sagtens opfylde mine behov, men er der nogle som
har erfaringer med bundkortet
( http://us.shuttle.com/specs.asp?pro_id=81 ) og grafikkortet.

Er disse ting ok til prisen eller skal man holde sig langt fra det ?

Hilsen
Kim

Fra : Olesen

Dato : 26-01-03 17:10

"Listen" <nice2nice@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> aldrig troet jeg skulle købe en computer i et supermarked - men når nøden

Den larmer forholdsvis meget.
Og gfx er vel shared ?

Fra : Listen

Dato : 26-01-03 18:12

> Den larmer forholdsvis meget.

Er det strømforsyningen eller processorkøleren der larmer ? Kan man gøre
noget ved det senere, når man får penge imellem hænderne. Her tænker på om
det er muligt at udskifte den larmene del ?

> Og gfx er vel shared ?

Det tror jeg ikke. Det står det er et grafikkort, ellers vil man da skrive
onboard, som der er gjort ved lyd-/netkort. Eller er jeg helt forkert på den
?

Hilsen
Kim

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 26-01-03 19:31

"Listen" <nice2nice@ofir.dk> skrev

> Er det strømforsyningen eller processorkøleren der larmer ?

Jeg tvivler på at Olesen rent faktisk har prøvet computeren, så hvor
meget den larmer kan kun blive et gæt. Mit gæt er også at den larmer
forholdsvis meget, idet der nok ikke er brugt penge på en dyr lownoise
køler eller strømforsyning. Du kan altid udskifte køleren eller blæseren
i strømforsyningen med en mindre støjende, hvis du skulle få lyst.

> [...]
skrive
> onboard, som der er gjort ved lyd-/netkort. Eller er jeg helt forkert

Nej, jeg tror også at det er et "rigtigt" grafikkort. Men bemærk, at
selvom det hedder Geforce 4 er det ikke meget værd - læg mærke til
betegnelsen "MX 420". Den angiver at kortet er en meget skrabet udgave
af et Geforce4 som i virkeligheden er ringere end et ægte Geforce 2.

Skal du ikke spille på maskinen har det dog ingen betydning. Er den bare
til almindeligt desktop-brug er der intet i vejen for at købe den.

Desuden: Min erfaring er at InterData faktisk er en habil pc-bygger, og
at deres maskiner som regel er ganske udmærkede til prisen.

mvh
Peter

Fra : Olesen

Dato : 27-01-03 19:34

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse

> Jeg tvivler på at Olesen rent faktisk har prøvet computeren, så hvor
> meget den larmer kan kun blive et gæt.

Min moster købte een i sommers, og den larmer den dag idag,
så mit gæt er, DEN LARMER (sammenlignet med mit eget
Chieftec TL.01W plastic-midi).

> [...]
> køler eller strømforsyning. Du kan altid udskifte køleren eller blæseren
> i strømforsyningen med en mindre støjende, hvis du skulle få lyst.

Selv en standard ikke-speciel-lownoise er markant mere
lydsvag. Selv i 110 kroners engros-kabinetterne..

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 27-01-03 21:06

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i

> Min moster købte een i sommers, og den larmer den dag idag,
> så mit gæt er, DEN LARMER (sammenlignet med mit eget
> Chieftec TL.01W plastic-midi).

Det er muligt, men det er næppe den samme computer som sælges i Brugsen
i dag. Derfor er det urimeligt at generalisere.

mvh
Peter

Fra : Olesen

Dato : 27-01-03 23:05

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i

> Det er muligt, men det er næppe den samme computer som sælges i Brugsen
> i dag. Derfor er det urimeligt at generalisere.

Hvis man ser/hører hvad de HAR lavet,
så er der al mulig grund til at tro der ikke
er sket forbedringer, eneste
forskel er nok bare mhz + lidt harddiskplads ekstra...
Selv kabinetterne ser lovlig ens ud.

MVH

Fra : IJ

Dato : 26-01-03 17:28

Det lyder som en ganske almindelig standard pc.
Udmærket til prisen, men nok ikke ret meget support
i forretningen.

IJ

Fra : Listen

Dato : 26-01-03 18:18

"IJ" <ibmj@(remove_me)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som en ganske almindelig standard pc.
> Udmærket til prisen, men nok ikke ret meget support
> i forretningen.

Det er jeg klar over... mom ikke der er lidt support ved henvendelelse til
Kennex. Sidder og tænker på, hvormange fejlreturneringer Kennex har ?

Hilsen
Kim

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 26-01-03 19:35

"Listen" <nice2nice@ofir.dk> skrev

> Det er jeg klar over... mom ikke der er lidt support ved henvendelelse
til
> Kennex. Sidder og tænker på, hvormange fejlreturneringer Kennex har ?

"Kennex" er bare et navn FDB klistrer på computeren, og altså ikke noget
mærke. Maskinen bliver samlet af InterData som også leverer til andre
varehuskæder (som fx Bilka). Det er InterData der yder den eventuelle
support, som måtte følge med maskinen, og det skulle jeg hilse at sige
at de faktisk gør udmærket. Da der ikke er Windows med til maskinen
tvivler jeg dog på at der er support på maskinen.

Som skrevet i et andet indlæg er det min erfaring at InterDatas maskiner
er ok til prisen. Jeg har tidligere arbejdet i Bilka, hvor de fleste af
de MyCom maskiner vi solgte var samlet af dem. Netop de maskiner som var
samlet af InterData var der sjældent problemer med, mens andre
leverandørers kvalitet var mere svingende.

mvh
Peter

Fra : Ole Gammelgård

Dato : 27-01-03 21:44

En af mine venner har en kennex computer, og der har ikke været andet end
bøvl med den! Det er endnu ikke lykkedes for hverken mig eller for kennex at
få den til at kører andet end Pio mode, og de nægter at det kan være
harddisken eller bundkortet der er i stykker. De siger bare at den virker
fint, men tager hundrede år og en benchmark af harddisken er et mareridt.
Jeg prøvede både med xp og win 98 se, og begge gange med via 4in1
installeret.

Ole Gammelgård

Fra : rofe@NOSPAMmailme.dk

Dato : 31-01-03 23:22

Nu ved jeg ikke hvor meget der er brændt sammen i din computer
ellers ville jeg da overveje at genbruge nogle af delene om muligt, hvis
pengene ikke rækker særlig langt. Eksempelvis harddisk ?

Jeg er modstander af at købe noget som helst computer i supermarkeder
og El-Giganten, kunne lige så godt købe det i Toys Are Us

Kig engang på edbpriser.dk

Når det er sagt, vil jeg om denne maskine sige flg.
Positivt:
* Det er ok at der sidder et MSI gfx kort i.
* RubyTech har jeg en switch som de har lavet, ok kvalitet, hvis det går
igen
i deres modem.

Negativt:
* Der står intet om hvilken harddisk det er
* Der står intet om hvilken ram det er
* Der står intet om hvilket DVD drev det er
Men det er vel muligt at finde ud af ? (Bare ikke i brugsen, dem kan du
sikkert
bilde ind at modemet er to konserves dåser med en flot snor af hæklecellofan
imellem og at det mangler!)
* En af mine venner købte for et stykke tid siden en maskine i Brugsen (2
måneder
siden) og den begyndte at lugte brændt efter én uge, måske en mandagsudgave,
men
siger vel alligevel et eller andet om kvaliteten ?
* OnBoard ting..... (lydkort, netkort)

/Ronni
rofe@NAMNAMmailme.dk
Fjern NAMNAM fra mailen!

Fra : Listen

Dato : 04-02-03 02:12

<rofe@NOSPAMmailme.dk> wrote in message

Tak for kommentarerne, jeg har nu købt computeren (der var ca. 10 stk og de
blev revet væk på 1 min.), og den virker god til prisen. I forhold til min
gamle (400 mhz) føles den lynhurtigt.

Minusser:
Den larmer - lidt mere end min gamle - som Olesen skrev.
Plastikfronten til floppy-desk sidder lidt løst.

> Når det er sagt, vil jeg om denne maskine sige flg.
> Positivt:
> * Det er ok at der sidder et MSI gfx kort i.
Det er oxo en af de ting, synes jeg, der gør computeren pengene værd.

> * RubyTech har jeg en switch som de har lavet, ok kvalitet, hvis det går
> igen
> i deres modem.
Har ikke brug for det - har adsl.

> Negativt:
> * Der står intet om hvilken harddisk det er
Western Digital, wd400eb.

> * Der står intet om hvilken ram det er
Har ikke tjekket det.

> [...]
> sikkert
> bilde ind at modemet er to konserves dåser med en flot snor af
LG dvd-drev, drd-8160b.

> [...]
mandagsudgave,
> men
> siger vel alligevel et eller andet om kvaliteten ?
Har nu kørt i 4*24 uden nogen form for nedbrud.

> * OnBoard ting..... (lydkort, netkort)
Er det ikke efterhånden meget normalt for computer i den billige ende. Ved
en gennemgang af edbpriser.dk, har de fleste onBoard ting.

Hilsen
Kim

Fra : Olesen

Dato : 04-02-03 16:42

> Minusser:
> Den larmer - lidt mere end min gamle - som Olesen skrev.

Til gengæld er de maskiner jeg kender fra Kennex rimelig stabile..

Så god fornøjelse *S*

MVH