Kabinet med plads til 120mm blæser?
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-03 16:26

Hej gruppe.

På min søgen efter et godt kabinet til mit brug er jeg ikke kommet nogen
vejne efter en uge.

Først nogle spec:

AMP XP 1800 (med in a box køler - bvadr!)
ECS Ka75s med 512mb PC 2700 ram
Gammel Quantum 40 gb hdd.
POV Geforce 4 TI 4200 128mb DDR ram. (med standard køler - bvadr!)

---
Det hele sidder i et gammelt ATX kabinet med en højt støjende
strømforsyning.
Efter at have læst specs'ene ved I vel allerede, at den larmer mere end det
tilladte.

Som cpu køler har jeg valgt Silent Twin og den holder jeg på.
Til mit grafikkort har jeg valgt jeg Zalmans ZM80A-Heat Pipe.

Så kommer det hele til kabinettet og strømforsyningen, plus de invendige
kabinetblæsere.
Til først så jeg mig varm på ThermalTake's ny Xaser serie med 7 blæsere.

Jeg fik rådet, at de 5 af blæserne skulle deaktiveres og hellere bruge 120mm
blæsere ved eksempelvis 5-7volt.

Hvad er jeres mening her? 7 blæsere på 21dB eller eks. 2 120mm blæsere ved
5-7volt?

Hvis det viser sig at de 2 (eller 3?) 120mm blæsere er bedst så mangler jeg
et kabinet, hvor de fint kan sidde i. Helst i fronten til indsugning og 1
eller 2 til udsugning.
Hvilket kabinet vil i anbefale?

Som strømforsyning ender jeg nok med en Antec psu.
Antec True380 with PEC, har fået gode anmeldelser og stjerner for _ikke_ at
larme meget. Gælder det også for lillebroderen; True330 with PEC ? Larmer
den eller er den endnu mere lydløs en 380'eren?

Mvh
Benny

--
Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 26-01-03 16:35

120mm er sagen hvis du vil flytte meget luft med minimal støj.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-03 16:47

"Uffe S. Callesen" <usc@pc.dk> wrote in message
> 120mm er sagen hvis du vil flytte meget luft med minimal støj.

Hej Uffe. Du er længe ikke den første der siger dette til mig. Må heller
undskylde til Unibull for, at jeg ikke troede på ham.
Hvilket kabinet vil passe fint med mine specs og som også er glad for 2
eller 3 120mm blæsere?

Lige også huske dette spørgsmål; (så mangler jeg faktisk ikke mere

Fra : Uni Bull

Dato : 28-01-03 15:33

Benny wrote:
> Hej Uffe. Du er længe ikke den første der siger dette til mig. Må
> heller undskylde til Uni Bull for, at jeg ikke troede på ham.

Tihi - jeg er lige her. Du behøver såmænd ikke undskyld noget som helst - vi
er her jo for hyggens skyld
--
Uni Bull
København K

Fra : D19SakaPoppe

Dato : 28-01-03 17:45

jeg har et codagen 9001 sort, og der sidder 2 extra blæser i , og den blæser
der er i strømforsyningen, larmede af lort, men alle min blæsere i hele
mit system (cpu, strøm, extra blæsere, bundkort) de køre alle med en
omskifter på 5v - 12v, og det eneste jeg kan høre er min hd, som er en
maxtor. og min cpu temp. ligger på ca. 53 og ved fuldload 60, og min pc er
klippestabil..

--
Dennis
Randers

Fra : JAM

Dato : 26-01-03 17:46

> Hvilket kabinet vil i anbefale?

Antec SLK3700 med plads til 2 120mm blæsere
http://www.antec-inc.com/en_solution_3700amb.html

Mvh
Jakob

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-01-03 01:02

"JAM" <fandens@klog.dkX> skrev i en meddelelse

> Antec SLK3700 med plads til 2 120mm blæsere
> http://www.antec-inc.com/en_solution_3700amb.html

Sådan et sidder jeg med... Kan kun anbefales!

- Martin