Netscape 7 spørgsmål
Fra : Jane

Dato : 26-01-03 16:00

Tidligere havde jeg nogle problemer med Netscape 7, indtil jeg
afinstallerede Mozilla, herunder også en mappe "Mozilla" men som ikke
forsvandt under afinstallatione,den fandt jeg i mappen "Windows/
Application Data/Mozilla" Jeg slettede den, men efter genstart af
Netscape/computeren, så kom mappen tilbage igen. Jeg har ingen problemer
med Netscape, det køre fint nu, jeg er blot nysgerrig, så jeg vil da gerne
have en forklaring på hvorfor mappen kommer tilbage af sig selv?

Hvis den skal være der, hvorfor er navnet på mappen så ikke Netscape?

Venlig hilsen
Jane

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-01-03 16:38

Jane <nokvin@FJøRnDæTTehotmail.com> wrote:

> [...]
>have en forklaring på hvorfor mappen kommer tilbage af sig selv?
>
>Hvis den skal være der, hvorfor er navnet på mappen så ikke Netscape?

Jeg kender ikke grunden til mappenavnet, men Netscape og Mozilla hænger vist ret
tæt sammen.

Hvis man i Netscape 7 åbner "Help/About Netscape" ("Hjælp/Om Netscape"?) er
noget af det første man læser faktisk ordet Mozilla.

http://www.mozilla.org/ er der også lidt om "Netscape 7.01 Released", hvor
der bl.a. linkes til Netscape's hjemmeside:
http://wp.netscape.com/eng/mozilla/ns7/relnotes/7.html#prefs

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Stig Nygaard

Dato : 26-01-03 17:04

Hej Jane

Jane wrote:
> Tidligere havde jeg nogle problemer med Netscape 7, indtil jeg
> afinstallerede Mozilla, herunder også en mappe "Mozilla" men som ikke
> Hvis den skal være der, hvorfor er navnet på mappen så ikke Netscape?

Mozilla-projektet er grundlagt af Netscape, og Netscape 6/7 bygger på
Mozilla-kode.

Hvis du vil have både Mozilla og Netscape (eller anden Mozilla-baseret
browser) installeret på én gang, så skal du sørge for at de sættes op så
de bruger hver sin profil. Ellers løber man næsten altid ind i problemer.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Jane

Dato : 27-01-03 18:00

Stig Nygaard <stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote in

> [...]
> de bruger hver sin profil. Ellers løber man næsten altid ind i problemer.

Jeg har afinstalleret Mozilla, det undre mig bare at Mozillamappen så
stadig er der/kommer tilbage, som jeg fortalte.
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 27-01-03 22:07

> [...]

>Jeg har afinstalleret Mozilla, det undre mig bare at Mozillamappen så
>stadig er der/kommer tilbage, som jeg fortalte.

Jeg har aldrig haft Mozilla browseren installeret, men da jeg checkede min
harddisk, fandt jeg faktisk en folder med navnet:
C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla

Der er også:
C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Profiles\ove

Med en masse flere foldere, bl.a. ...\Cache med midlertidige internetfiler.

Så jeg vil mene at Netscape også har arvet en del af foldernavnene fra Mozilla
projektet.

Fra : Jane

Dato : 28-01-03 17:46

ok@mail.tele.dk (Ove Kjeldgaard) wrote in

> [...]
> internetfiler.
>
> Så jeg vil mene at Netscape også har arvet en del af foldernavnene fra

Ja,det må være sådan det hænger sammen,jeg har de samme mapper som du
nævner, det er da bare lidt forvirende/uprofessionelt, at de ikke kalder
mappen for Netscape, når det er Netscape det drejer sig om.
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-01-03 19:58

Ove Kjeldgaard wrote:

> Jeg har aldrig haft Mozilla browseren installeret, men da jeg checkede min
> harddisk, fandt jeg faktisk en folder med navnet:
> C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla

Til info:

Det har jeg faktisk også .!

Med Netscape 4.7, 6.2 og 7.0. installeret.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/