Videokort -- Haupppauge --
Fra : Ian Cemann

Dato : 11-03-01 12:43

Hvis man er interesseret i video redigering, hvor man har behov for at
tilslutte et dv kamera og andre digitale mediaer som f.eks. dvd. Hvilke
indgange skal kortet i så fald beside?

Jeg har også overvejet at erhverve mig et Maxtor RT2000 kort, men da jeg er
nybegynder inden for området har jeg valgt at satse på et Hauppauge kort.

Jeg har tjekket Hauppauge hjemmeside, men var lidt uklar om hvilke kort der
havde digitale indgange.

Er der nogen der kan anbefale et Hauppauge kort og beskrive kortets basale
funktioner?

Jeg håber der er nogen der kan besvare mit spørgsmål, da jeg er meget
interesseret i at erhverve mig et fornuftig kort.

Med Venlig hilsen
Ian Cemann

--- Read it for yourself; not for some dame class ---

Fra : pwa

Dato : 11-03-01 18:37

"Ian Cemann" <ian.cemann@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Med Venlig hilsen
> Ian Cemann
>
> --- Read it for yourself; not for some dame class ---

Uden at kende Matroxkortet og Hauppauge (udover TV-kortet) kan jeg anbefale
dig at kigge på Pinnacles Studio DV eller Studio DV Plus,( hvis du tænker på
at købe et DV Cam (Digital8), du får foruden softwaren et FireWire-kort
(IEEE1394)
med digital in og out (ingen yderligere porte). DV Plus har udover DV in og
out også s-video og composite out.
Med Studio DV skal du køre din redigerede fil tilbage til kameraet og
derfra til anden extern enhed (VCR).
Det kræver at dit kamera har DV IN, mange er ikke født med DV IN (da det er
noget med afgiften der skal betales, fordi det så virker some en optager
(VCR) og sa skal der betales 14% afgift, det sparer man så på kameraets
pris. Det er muligt at åbne DV IN på de fleste DV-Cam ved hjælp af software
eller et lille stykke elektronik, (DV-Widget)..
Med DV Plus kan du bare køre din redigerede videofil tilbage, hvor du
ønsker, med de tab som et analogt signal naturligt giver. Det mest
fremragende er at gengive videoen direkt direkte fra Cameraet, da du her
bevarer det fulde digitale signal.uden noget tab.

..
V/h pwa
Ob Fructus Ardua Scandit