Død PC
Fra : Per Frederiksen

Dato : 26-01-03 13:19

hej,

PC'en vil ikke starte op.

Umiddelbart efter start lyder det, beep lyd 1 sec, pause ½ sec, beeplyd 1
sec, pause osv.

Det kan vel ikke have noget med HD at gøre når fejlen kommer straks?

Der kommer intet signal til skærmen, har prøvet med andet grafikkort men
samme resultat.

Jeg kan se at blæsere på grafik og cpu kører rundt.

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt.

mvh
Per

Fra : Per N

Dato : 26-01-03 13:43

On Sun, 26 Jan 2003 13:18:54 +0100, "Per Frederiksen" <pef@ddf.dk>
wrote:

> [...]
>sec, pause osv.
>
>Det kan vel ikke have noget med HD at gøre når fejlen kommer straks?

Jo da. Det kan være RAM eller grafikkort eller noget andet
som skal bruges med det samme.

Kik i koderne her :
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Det kommer jo an på hvilken BIOS du har

mvh Per

Fra : Listen

Dato : 26-01-03 20:45

> [...]
> samme resultat.
>
> Jeg kan se at blæsere på grafik og cpu kører rundt.
>
> Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt.

Jeg har samme problem med min computer (jeg har lavet et indlæg i
dk.edb.system), og tænker på om det kan være en virus. Har nemlig prøvet
alt, taget lydkort/hardiske/ram ud, hvilket ikke har hjulpet. Har også
prøvet at nulstille BIOSen uden held.

Jeg overvejer derfor at købe en ny, da jeg ikke kan finde fejlen. Hvis du
tror det er BIOSen, så kan du jo overveje at få brændt en ny på.

Hilsen
Kim

Fra : Henning

Dato : 26-01-03 23:09

>Jeg har samme problem med min computer (jeg har lavet et indlæg i
>dk.edb.system), og tænker på om det kan være en virus. Har nemlig prøvet
>alt, taget lydkort/hardiske/ram ud, hvilket ikke har hjulpet. Har også

Du skriver du har taget rammen ud - men har du prøvet med andet ram?
Maskinen kan ikke starte op uden ram

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Listen

Dato : 26-01-03 23:22

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Du skriver du har taget rammen ud - men har du prøvet med andet ram?

Nej, det har jeg ikke. Jeg har 3 ram-klodser siddene (64/128/64), og dem har
jeg så taget ud og sat i hver for sig. Jeg vil mene, at 3 klodser der fejler
er på samme tid er usandsynligt.

> Maskinen kan ikke starte op uden ram

Nemlig

Hilsen
Kim

Fra : Allan Hansen

Dato : 26-01-03 21:12

Hej...
Bippen indikere hvilken fejl, der er tale om...
Hvor mange gange bipper den..?
umidlbart lyder det som Grafikkort, men eftersom du har prøvet det, kan det
eventuelt være porten. Prøv at skifte port, og er det agp, prøv at lån et
pci grafikkort.
Det kan også være cpu.
Fortæl, hvor mange gange den bipper, og eventuelt hvilke specifikationer din
pc har...

Venlig hilsen
Allan Hansen.

Fra : Per Frederiksen

Dato : 27-01-03 00:07

Allan Hansen" <marlan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e344919$0$177$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...> Hej...
> [...]
> pci grafikkort.
> Det kan også være cpu.
> Fortæl, hvor mange gange den bipper, og eventuelt hvilke specifikationer

hejsa

Den bliver ved med at bippe. Jeg vil beskrive det som et
langt beep efterfulgt af en kortere pause, nyt langt beep osv.

Det fortsætter simpelthen til jeg slukker for strømmen.

Det er en PII i et asus motherboard, model P2BS såvidt jeg kan se.

Det er med agp port, jeg har ikke pt. haft mulighed for at prøve med
et pci grafikkort, men som nævnt gav et forsøg med et andet agp kort
samme resultat.

mvh
Per
">