Erfaring med kopi-tonere?
Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 26-01-03 01:10

Hej gruppe,
Er der nogen der har erfaringer med kopi-tonere?
Jeg tænker specifikt på toner til HP Laserjet 4p (original-toneren er
92274A).
Kan man lige så godt købe kopien som originalen?

Mvh
Jakob

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 26-01-03 02:28

"Jakob Medgyesi" <nexNOSPAM@post.cybercity.dk> skrev i
> Er der nogen der har erfaringer med kopi-tonere?
> Jeg tænker specifikt på toner til HP Laserjet 4p (original-toneren er
> 92274A).
> Kan man lige så godt købe kopien som originalen?

Som hovedregel, ja. HP laver ikke tonere selv, men får deres navn
klistret på andre producenters. Derfor kan en toner af et andet fabrikat
være mindst ligeså god som en "HP".

Selvom du køber en "mærkevare"-toner (og altså ikke HP) kan du dog godt
opleve at pulveret i den nye toner måske er finere end i din HP-toner,
hvilket betyder at printeren måske ikke skriver helt så sort som den
gjorde med HP-toneren. Umiddelbart er det svært at sige noget om på
forhånd, men min erfaring er at Canons tonere har finere pulver end dem
HP bruger - på min printer er det flot til tekst, men lidt uheldigt til
grafik.

Køber du den billigste noname-toner du kan opdrive, skal du dog lige
sikre dig at mængden af toner i kassetten er den samme som i de dyrere
tonere - ellers er der måske ikke noget sparet.

mvh
Peter