cputest ligesom memtest86?
Fra : Jan Eliasen

Dato : 26-01-03 01:00

Fra : Leony

Dato : 26-01-03 09:44

"Jan Eliasen" <jan@eliasen.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.GSO.4.50.0301260056540.6130-100000@borg.cs.auc.dk

> Er det overhovedet tænkeligt, at det er CPU'en den er gal med? Det er
> en Athlon 2000+ - og computeren går ned med forskellige
> fejlmeddelelser både ved installation af WinME og ved installation af
> Win2000. Jeg har forsøgt med forskellige bundkort, forskellig RAM,
> forskellig grafikkort og i øvrigt ikke andre kort i maskinen. Derfor
> er mit valg nu faldet på CPU'en. Giver det mening?

Fejlmeldingerne kunne måske give et fingerpeg. Hvis du kunne skrive de
præcise fejlmeldinger eller bare brudstykker af dem.
Jeg synes dog endnu aldrig jeg har hørt om en computer, som kunne starte
en installation osv med en "defekt" cpu (med mindre den er overclocket).
Har du prøvet et andet cd-rom drev?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin S.

Dato : 26-01-03 21:21

KLIP

> [...]
> Jeg synes dog endnu aldrig jeg har hørt om en computer, som kunne starte
> en installation osv med en "defekt" cpu (med mindre den er overclocket).

Det har jeg. Din cpu er nok defekt. Og sjovt nok var det også en XP 2000+..
mvh. Martin S.

Fra : Jan Eliasen

Dato : 26-01-03 12:54

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 26-01-03 15:07

Så er det formentlig din strømfors. der er synderen... 3,3V skal som
fingeregel yde min. 20 Amp.

Det kan du se på siden af strømfors...

Mvh.
Claus

Fra : Leony

Dato : 26-01-03 15:36

> [...]

> Nej, heller ikke her. Hvor mange watt skal strømforsyningen til en
> 2000+ give? Min PSU er vist kun 250W - Det virkede fint med min

Prøv at teste med en anden strømforsyning, gerne 300 Watt eller mere.

> Nej. Jeg syne sikke ligefrem de fejlmeddelelser jeg får elder hen til
> at det er det der er galt... Men jeg sender lige fejlmeddelelserne
> næste gang.

Cd-rom drevet var også kun et gæt. Du ahvde skiftet alt andet, men
cd-rom drevet gik igen, derfor kunne det måske være det der skabte
problemerne.
Hvis du poster dem i news:dk.edb.system.ms-windows kan det være at andre
Windowsbrugere har været ude for noget lignende og kan sige hvad der er
galt.