Javascript hjælp søges til spec. tæller
Fra : Sven

Dato : 26-01-03 00:50

Hej.
Jeg har brug for noget kode der gør, at browseren (IE6) åbner 2
vinduer, og disse 2 sider, a.htm og b.htm skal så kalde hinanden præcis 500
gange. Der må MEGET gerne skrives tællerværdi i a.htm, så man kan følge med
i hvor langt den er nået-

Jeg har prøvet med <A href ... osv, men så skal jeg klikke med musen for
hver gang, hvilket ikke dur.

Forenklet set forestiller jeg mig noget der minder om følgende:

a.htm:
for (var i=0; i<500; i++)
{
if i<500
<"etellerandet"http://www.mitdomæne.dk/b.htm>
else
FÆRDIG
}

b.htm
[anden kode]

<"etellerandet>http://www.mitdomæne.dk/b.htm>

Hvordan gør man dette?

Sven

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-01-03 04:04

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> writes:

> Hej.
> Jeg har brug for noget kode der gør, at browseren (IE6) åbner 2
> vinduer, og disse 2 sider, a.htm og b.htm skal så kalde hinanden præcis 500
> gange.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg ved hvad det er du vil opnå.

Du vil have to vinduer. I det ene er filen a.htm vist, i det andet b.htm?
Hvad mener du med "kalde hinanden"?

Er det du vil ikke snarere at have ét vindue med a.htm, som så skifter
sig selv ud med b.htm, som så skifter tilbage igen, og det bliver de
ved med et antal gange?

Hvis det er det du vil, så prøv at tilføje følgende til body-tagget
på a.htm

onload="document.location.href='b.htm'+document.location.search"

og i b.htm

onload="var n=(document.location.search?parseInt(document.location.search.substr(1))+1:1);if (n<500) document.location.href='a.htm?'+n"

> Forenklet set forestiller jeg mig noget der minder om følgende:

> [...]

Det blev jeg ikke klogere af. Hvad skal
<"etellerandet"http://www.mitdomæne.dk/b.htm>
gøre? Åbne siden i samme vindue (det vil jo afbryde løkken,
som jeg læser det)?

/L

Fra : Sven

Dato : 26-01-03 14:37

> Det blev jeg ikke klogere af. Hvad skal
> <"etellerandet"http://www.mitdomæne.dk/b.htm>
> gøre? Åbne siden i samme vindue (det vil jo afbryde løkken,
> som jeg læser det)?

Nej, det skal netop IKKE åbne i samme vindue. begge vinduer skal helst kunne
ses hele tiden, men focus behøver ikke at flyttes med. Kan begge ikke vises,
er det dog godt nok, at a.htm vises, og at b.htm til sidst kan
åbnes/forstørres og dette vindue vil så indeholde et del-resultat.

Sven

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-01-03 14:52

> [...]

> er det dog godt nok, at a.htm vises, og at b.htm til sidst kan
> åbnes/forstørres og dette vindue vil så indeholde et del-resultat.

Ok, så kan jeg ikke gennemskue hvad der er du vil opnå :)
Kan du prøve at beskrive hvordan det skal se ud for brugeren?

/L

Fra : Sven

Dato : 26-01-03 19:24

> Ok, så kan jeg ikke gennemskue hvad der er du vil opnå :)
> Kan du prøve at beskrive hvordan det skal se ud for brugeren?
>
> /L

I hovedvinduet angives startbetingelser for test, og a.htm vil så indføre
mellemregninger i en tabel, for hvert gennemløb, og b.htm vil indeholde
mellemregninger samt evt. tællerudskrift på antal forløbne gennemløb på den
igangværende test. b.htm vil skifte navn afhængig af, hvem af os der starter
testen fra hovedvinduet, mens a.htm vil være det samme for os alle. F.eks.
vil "min" b.htm hedde sven.htm, mens Bent's vil hedde bent.htm. A.htm kan i
princippet godt hedde a.htm, da denne fil ikke vil få forskellig navn.

Indeholdt i startbetingelser fra hovedvinduet, er navn på den af os der
starter testen (og dermed navn på b.htm).

Sven