Underlig opførsel i forbindelse med dvale
Fra : Sune Engsig

Dato : 25-01-03 21:24

Hej alle

Jeg kører XP på et epox kha8+.

Det mystiske sker i forbindelse med at maskinen går i dvale. Det går fint
nok, men efter et stykke tid starter strømforsyningen op igen, og maskinen
står og brummer. HD'en kører ikke, og jeg kan ikke få fat i maskinen ved at
trykke på power knappen, som ellers er den knap jeg plejer at vække maskinen
med.

Eneste måde at vække den på er reset knappen - og et par tastetryk, så
kommer maskinen tilbage. I Xp vel at mærke, og ikke forfra med boot. Det er
da underligt.

Er der nogen der ved h´vad der er på færde?

Mvh

Sune

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 25-01-03 23:15

"Sune Engsig" <ingen@mail.her> wrote in message
> [...]
er
> da underligt.
>
> Er der nogen der ved h´vad der er på færde?

Ikke helt konkret men:

Jeg har efterhånden læst mig frem til og derefter afprøvet, at alle
problemer med standby (indtil videre) afhjælpes, hvis man i BIOS "enabler"
ACPI, men "disabler" alle underpunkter (IRQ wake-ups og monitoring m.v.).

Jeg har heldigvis også 8kha+, og mine settings er som følger:

ACPI "enabel"
ACPI suspend type "S1"

Alt andet er "off" eller "disabel". På denne måde konflikter det ikke med
Windows XP's power management.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Sune Engsig

Dato : 26-01-03 20:14