Vagabondhestene tilbage igen
Fra : Anet

Dato : 25-01-03 20:47

I dag da jeg var i Slagelse så jeg at begge vagabondhestene gik igen på den
græsmark ved grønningen. De havde ikke dækkener på i dag og de så
ualmindelige flotte og velnærede ud. Min mand sagde at han faktisk syntes at
de tangerede til at være lidt tykke.

--
Hilsen
Annette

Fra : Musen

Dato : 26-01-03 15:55

> [...]
> græsmark ved grønningen. De havde ikke dækkener på i dag og de så
> ualmindelige flotte og velnærede ud. Min mand sagde at han faktisk syntes

Det var da dejligt at høre...Læse Kom lige til at tænke på, at hvis
Ronzo var ejet af en subsistensløs var han helt sikkert også blevet fjernet,
sådan som han ser ud lige nu...Han er tynd og har lige rullet sig i den
lækreste mudderpøl han kunne finde, så nu er han også våd og mudret...*suk*
Jeg håber sørme ikke der kommer nogen forbi og melder mig for
omsorgssvigt mod dyr....

/Musen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-01-03 19:03

In article <3e3570af$0$13218$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Musen wrote:

[klip]

> [...]
> lækreste mudderpøl han kunne finde, så nu er han også våd og mudret...*suk*
> Jeg håber sørme ikke der kommer nogen forbi og melder mig for

Hvor var det du boede ;-D

Jeg kan ikke helt se hvad du skulle være bekymret for, du kan
vel redegøre for hvorfor hesten er så tynd, og hvad du vil gøre
for at den får det bedre?

JonB

Fra : Musen

Dato : 27-01-03 19:28

klip----
> Hvor var det du boede ;-D

ja nu er det da ihvertfald en hemmelighed *SSS*

> Jeg kan ikke helt se hvad du skulle være bekymret for, du kan
> vel redegøre for hvorfor hesten er så tynd, og hvad du vil gøre
> for at den får det bedre?

Tjoe...Altså jeg ved jo ikke helt hvorfor han er så tynd, men jeg gør da
hvad jeg kan for at "fede ham op" ...Kan jo altid sige, at jeg har spurgt
på newsgroup-dyr.hest, hvis jeg skal redegøre for noget *GGG*

/Musen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-01-03 19:42

In article <3e357a25$0$13251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Musen wrote:
> klip----
>
> ja nu er det da ihvertfald en hemmelighed *SSS*

hehe :)

> Tjoe...Altså jeg ved jo ikke helt hvorfor han er så tynd, men jeg gør da
> hvad jeg kan for at "fede ham op" ...Kan jo altid sige, at jeg har spurgt
> på newsgroup-dyr.hest, hvis jeg skal redegøre for noget *GGG*

Fint. Men bare det at du er opmærksom på problemet og umiddelbart
kan sige hvad du har gjort og vil gøre for at få den opfedet det
burde være nok. Specielt hvis hovene er korrekte. For slet ikke
at tale om hvis dine andre heste er i fin tilstand.

JonB

Fra : Musen

Dato : 28-01-03 17:05

klip---
>Specielt hvis hovene er korrekte.
Ja de ser ihvertfald fine ud....Selvom det jo ikke helt er "rigtige"
hestehove, sådan nogle små futter

>For slet ikke
> at tale om hvis dine andre heste er i fin tilstand.

Jo med Nilco er problemet nærmest omvendt, så hun er da ihvertfald god
dokumentation for at de ikke sulter *SSS*

/Musen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-01-03 17:24

In article <3e36aa46$0$13268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Musen wrote:
> klip---
> Ja de ser ihvertfald fine ud....Selvom det jo ikke helt er "rigtige"
> hestehove, sådan nogle små futter

hehe

> Jo med Nilco er problemet nærmest omvendt, så hun er da ihvertfald god
> dokumentation for at de ikke sulter *SSS*

måske Nilco spiser den andens mad ?

JonB

Fra : Anet

Dato : 28-01-03 17:49

Unge hest fra ca. 1 1/2 års alderen og op til de ca. 3 år kan se
besynderlige ud. Høj bagpart, tynd hals, alt for lange ben, ribbenene kan
tit anes fordi de vokser så meget at huldet ikke kan følge med osv. Det ved
de allerfleste folk der ved noget om heste så det tror jeg bare at du skal
tage roligt og så arbejde videre med at din lille hest på fode igen.

--
Hilsen
Annette

---

Fra : Musen

Dato : 29-01-03 19:26

klip---

> måske Nilco spiser den andens mad ?

Tjae..havde det ikke været fordi at det er fysisk umuligt, så gjorde hun
sikkert. Sidste år da de gik ude hele døgnet, blev de fodret på marken, og
der slugte hun nærmest sin mad for at komme hen og æde Bettys. Iår tror jeg
nok at tager dem ind og spise, indtil de kommer på sommergræs

/Musen