min killing tisser...
Fra : Niels L.

Dato : 25-01-03 18:54

Hej nyhedsgruppe :0)
Min killing på 5mdr. er begyndt at tisse...Øv.
Hun har ellers været så dygtig lige fra første dag hun
flyttede ind.
men nu ser det ud til at hun synes det er mere
dejligt at tisse på mit sengetæppe....endnu mere.....Øv
Jeg HAR sørget for at bakken er ren...Jeg har sågar
prøvet at sprøjte med "gå væk kat" uden virkning.
Jeg håber at der nogen der har nogle bud på, hvad jeg kan gøre?
Hilsen Siri

Fra : Mulle's mor

Dato : 25-01-03 19:06

"Niels L." <nilau3@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøvet at sprøjte med "gå væk kat" uden virkning.
> Jeg håber at der nogen der har nogle bud på, hvad jeg kan gøre?

Jeg købte en flaske FeliWay hos dyrlægen og sprøjtede over mit sengetæppe,
da MissRosa fik det sådan (af ukendte grunde, men jeg tror hun "pissede
territoriet af")

Det virkede omgående, jeg blev ved i ca. 14 dage med at sprøjte to gange,
morgen og aften, og har (7,9,13 og bank under bordet) ikke haft problemer
med det siden.

En FeliWay koster omkring 170kr. ved min dyrlæge, men i forhold til at vaske
sengetøj hver eneste dag ....

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : la_dk

Dato : 27-01-03 07:21

"Mulle's mor" <glemdet@smiltz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor
>
> http://hei.homepage.dk
> hej! Jeg har selv været ude for tisseri i den grad, og det er som regel,
killinger, der prøver grænser af. Du må forsøge at skinne igennem at du er
utilfreds( du må aldrig være korporlig overfor en kat, men den mærker straks
dine humørsvingninger, og har du tålmodighed samtidig med et elskeligt sind,
får du en kat der aldrig, gør det mere når hun er over trodsalderen. Tro mig
det lønner sig, som oftest. Held og lykke ønskes af den tålmodige
katteelsker,,,,,

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-01-03 20:41

Niels L. wrote:
> [...]
> prøvet at sprøjte med "gå væk kat" uden virkning.
> Jeg håber at der nogen der har nogle bud på, hvad jeg kan gøre?

er hun blevet sterriliseret?? hvis ikke kunne det være et godt bud at hun er
blevet kønsmoden......
det ved jeg har hjulpet flere herinde med en urenlig stor killing, at få den
sterriliseret eller kastereret.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 25-01-03 21:55

Hejsa.
Hvor længe har det varet?
Mine hunkatte indleder deres løbetid med at tisse på deres hunkøns-ejeres
senge (min kat tisser på min seng, min datters kat tisser i hendes seng) -
de tisser sjovt nok aldrig i mandens seng

De gør det kun den første dag eller to, så hvis din kat har tisset i sengen
i mere end en uge, er det nok ikke det. Men ellers kan løbetid sagtens være
årsagen. Januar/februar er vist højsæson for løbetid. Og din kat har alderen
til det.

Mvh. Else.

Fra : Niels L.

Dato : 26-01-03 01:14

hej igen....
Jamen det har varet her den sidste uges tid... Men er hun ikke for ung til
at være kønsmoden. Hun er jo kun lige godt 5 mdr.
Siri

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-01-03 01:44

Niels L. wrote:
> hej igen....
> Jamen det har varet her den sidste uges tid... Men er hun ikke for
> ung til at være kønsmoden. Hun er jo kun lige godt 5 mdr.

sikkert ikke.... prøv engang at kigge i tråden "China.......... Løbetid"
hvor der er tale om to killinger der kun er omkring 4 mdr der er i
løbetid....... der kommer dog en forklaring omkring deres orientalske blod,
men årstiden har vist også lidt at sige......

prøv at holde øje med hende.... det kan være hun stopper igen, og hvis hun
så starter igen efter et lille stykke tid ( det er individuelt fra hunkat
til hunkat hvor længe de går mellem løbetiderne) så er det ret sansyneligt
at det muligvis er det.....

hvis det er tilfældet er der to muligheder... p-piller som IMO er en mindre
god løsning medmindre man har planer om at avle på katten, eller
sterillisation......
det er min oplevelse at langt de fleste katte bliver langt mere omgængelige
og dejlige når de er sterilisseret.....

men under alle omstændigheder kan det være virksomt at sterillisere, om ikke
andet så katten kommer en smule væk fra vanen med at tisse......

jeg har i perioder problemet med min fertile hunkat, som gør netop som Else
beskriver... nemlig tisser i hendes menneskes seng.... ( min bonusdatter,
der er her hver anden weekend)....... planen med hende er netop enten et
kuld killinger eller sterrilisation......

Fra : marianne hellemose

Dato : 26-01-03 09:37

Ja China og hendes søster startede løbetid d.21, da var
de lige blevet 3½ md. Deres sidste søster som jeg har
startede igår * suk* det er meget tidligt, men jeg mener
også at have hørt at siam-orientalere er tidligere kønsmodne end andre
racer, har jeg hørt rigtigt ????

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 26-01-03 22:33

"marianne hellemose" <hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:b106n0$glk$1@sunsite.dk...
> [...]
> startede igår * suk* det er meget tidligt, men jeg mener
> også at have hørt at siam-orientalere er tidligere kønsmodne end andre

Ja. Siam/Ori er almindeligvis meget tidligt "voksne" Men 3½ måned er nu godt
nok tidligt, selv for dem.

Måske ligger det i deres gener at de bliver endnu tidligere voksne end
"hus-orientalere"? For at kunne nå at formere sig som vildkatte i barske
omgivelser?

Hilsen
Lisbeth
--