5te Dragon kaserne Randers
Fra : Hugh Watkins

Dato : 25-01-03 18:47

jeg skal find Dragon Jacob Andersen
i FT 1850
men hvad ver addressen til 5te Dragon kaserne Randers den gang ?

Han er far til Neils Peter Andersen (senere Schjønning )

Sct Mortens November 1, 1850 og mor er Pige Kirstine Neilsenlåssede Trap men det har kun det gamle Tøjhus

mvh

Hugh W

--
http://www.enterpol.dk my favourite email server and FirstClass BBS
http://www.net-medier.dk/ http://www.net-medier.dk/default.asp?ID=11

http://news.fu-berlin.de/ - usenet news service
at http://www.fu-berlin.de/ Freie Universität Berlin http://www.fu-berlin.de/en/

Fra : Mogens Laursen

Dato : 27-01-03 11:16

Hvis du vil finde generel viden om regimentet i 1850, er det bedste sted
ikke rigsarkivet, men Det Kongelige Garnisonsbibliotek som ligger på
Kastellet i København. Der er offentlig adgang som til ethvert andet
bibliotek, men normalt kun åbent til 16.00 og kun på hverdage!

Der finder du dog sansynligvis ikke personalhistoriske oplysninger om
dragoner og underofficerer!

Mvh, Mogens Laursen

Fra : Jacob Nordahl

Dato : 28-01-03 01:57

Hvilke typer informationer kan man finde?
ud over rang, tjenstested og anden militær "gejl" ;)

Venligst
Jacob Nordahl

Fra : Jean Seeberg

Dato : 29-01-03 01:51

Hej Huch.

Ang. de historiske, kan du læse i bogen "Historisk Beretning om 5`
Dragonregiment" udgivet i anledning af Regimentets 250 aars bestaaen, af
Oberstløjtnant E. Leschly. 1929
Se indholdfortegnelse, samt benyttede kilder samt Nørrestræde 1850 i Randers
på: dk.binare.historie.

Ps. husker du opslag i Trinitatis !

Hilsen Jean

Fra : Hugh Watkins

Dato : 30-01-03 02:42

"Jean Seeberg" <jean@seeberg.dk> wrote in message news:3e37255f$0$71705$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Oberstløjtnant E. Leschly. 1929
> Se indholdfortegnelse, samt benyttede kilder samt Nørrestræde 1850 i Randers

Hej Jean

Jeg kun ver 3 timer på RA og store successs med Nørgaard slægt in Gjesing

desvaære jeg glemt dig
men jeg har skriven et huskesedel

TRINITAS i min arbejdsbog

som 67 aar jeg har tid på arkiv hver dag
undtagen jeg skal køre nat-taxi 4 x 35 som afløser

mvh

Hugh W