Køb af økonomisk blækprinter
Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 25-01-03 18:25

Hej gruppe,
Undskylder hvis dette er blevet diskuteret til hudløshed, men:

Hvilke printere i den helt billige klasse (>½k) er mest økonomiske i drift,
hvad angår blækforbrug? Altså, hvor betaler jeg mindst for at printe
dokumenter (får mest brug for den sorte blækpatron, måske lidt fotos).

Mvh,
Jakob Medgyesi

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 25-01-03 18:27

Derudover - hvilke af de helt billige laserprintere (under ca 2k) er
billigst i drift?

J...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-03 20:14

In article <b0uhc4$g45$1@news.cybercity.dk>, Jakob Medgyesi wrote:
> Derudover - hvilke af de helt billige laserprintere (under ca 2k) er
> billigst i drift?

Alle dem der ser ud til at være helt billige i drift er
det kun hvis du ikke tager højde for at efter ca. 20000 sider
skal du ofre 1300-2000 kr på en ny tromle. Dem der i stedet
bruger en lukket toner kan genfyldes uoriginalt, og bliver så billigere.
Man kan så får prisen ned på 10-15 øre i omkostninger + papir.

Blækprintere er 30 øre+ pr. side. Canon går for at være billig i
drift, men primært for farve, da mange modeller har selvstændige
farvepatroner til hver farve.

Fra : Potter

Dato : 26-01-03 10:48

"Jakob Medgyesi" <nexNOSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Derudover - hvilke af de helt billige laserprintere (under ca 2k) er
> billigst i drift?

Canon glimrer ved en meget lav pris pr. udskrevet side.
Se bl.a. http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=123&a=2845

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 25-01-03 20:48

> [...]
printe
| dokumenter (får mest brug for den sorte blækpatron, måske lidt

Hvis du genfylder dine farvepatroner med genbrugsblæk (fx.
www.refillshoppen.dk) så er det jo ret billigt at skrive mange
sider ud.

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-01-03 02:54

In dk.edb.hardware, Lars Thomsen Nielsen <lars@flexcom.dk> says...
> Hvis du genfylder dine farvepatroner med genbrugsblæk (fx.

Hvad er genbrugsblæk lavet af?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen