DLSK og filformat
Fra : Michael Nielsen

Dato : 25-01-03 10:52

Fra : Ole Pagh

Dato : 25-01-03 13:14

"Michael Nielsen" <nielsen@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.LNX.4.44.0301251049320.938-100000@dong.nork.auc.dk...
> Okay, det er godt af lidt mere teknisk karakter, men er der nogle der ved
> hvilket filformat kortene ligger i (****.it såvidt jeg husker). Det
> levende søkort kan kun køre ved 800x600 eller højere opløsning, og min
> bærbar kan altså kun køre 640x480. Så havde jeg sådan set tænkt mig at jeg
> selv skulle lave et lille program til formålet, men jeg er ligesom ikke
> kommet så langt, da jeg skal kende filformatet.
>
> Michael

Filformat og opløsning (eks. 800 x 600) har ikke umiddelbart nigen
sammenhæng.
Filformatet *.IT er ikke er filformat som umiddelbart kan læses af andre end
KMS programmer..
Det blev udførligt debateret i en tråd her i gruppen omkring 26/12-2002.
Tråden hed: "DLSK 1 og 2". Se denne.
En svensk sejlerkollega (Mikael Wahlgren) havde programmeret et stykke
software der kunne konvertere den filerne fra den svenske udgave af DLSK til
andre filformater, men det fungerede vist ikke til de danske versioner.
Jeg tror eller at vi er ret mange der gerne vil have fingrene i et
konverteringsprogram fra *.IT filer til gængse grafikformater.
Tråden døde ud den gang uden løsning men den ses da gerne taget op igen.

mvh Ole

Fra : Per

Dato : 27-01-03 09:21

Hej Michael.
Har du prøvet at forelægge Kort og Matrikkelstyrelsen problemet?

/Per

Fra : jens skov

Dato : 27-01-03 16:32

"Per" <per.francke@get2net.dk> wrote in message news:<uZ5Z9.10$aL2.2@news.get2net.dk>...
> Hej Michael.
> Har du prøvet at forelægge Kort og Matrikkelstyrelsen problemet?

hvorfor mon KMS har gjort sig den ulejlighed at lave sit eget format?,
kunne det have noget med at nysgerrige IT-nørder ikke skal putte deres
kort ind i andre nav. programmer, måske endda nogen der var billgere
eller mere tilgængelige?
med venlig hilsen jensS

Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-01-03 00:42