Mor stresser rundt!
Fra : Helle

Dato : 25-01-03 17:03

Hej...

.....jeg bliver nødt til at få afløb for min frustration så derfor skriver
jeg til jer...det er mig Emil...

Mor styrter rundt og er vildt stresset, hun pakker og skriver ned, leder
efter biletter, transportkasse og håndklæder - jeg løber efter hende og
rååååååber at "jeg er da lige her mor!" men nej...hun ser mig slet
ikke...jeg forstår det ikke.
Hun sætter mig hele tiden ind til far og styrter så rundt...
Hun snakker om noget med at hun skal et sted hen imorgen og se på en anden
kat....det forstår jeg ikke...hvad så med mig? jeg tror hun måske henter
Mikkel for han har været på ferie i over en uge nu - forstår ikke hvad han
laver og hvorfor han ikke kommer hjem. Så jeg glæder mig til i morgen når
hun kommer hjem med Mikkel ) men mor siger at det er en kat hun skal
kigge på...hvorfor tager hun den ikke med hjem? det er måske ikke Mikkel
alligevel..?...jeg forstår slet ikke noget!

Hvorfor er mor så stresset?? hun ævler løs om at hun ikke kan lide den lange
rejse i morgen og hun tager afsted i morgen tidlig og kommer først sent hjem
imorgen aften...måske hun skal ud og hente Mikkel....jeg håber...!!

Far sidder bare inde ved computeren imens mor styrter rundt..nu siger hun
igen noget med at se på en kat i morgen meget langt væk...
Stakkels mig...jeg forstår det ikke. Ved I noget om hvad hun laver I andre
lækre misser?? hvorfor er hun sådan???

Hej og sømposedask fra Emil

Fra : Camilla Baird

Dato : 25-01-03 17:41

Helle,
Det lyder da enormt spændende, at du måske har fundet en legekammerat
til Emil Det bliver spændende at læse, hvad der videre sker - hvad
er det for en kat? om du tager katten med hjem? hvordan Emil tager imod
den? hvordan den nye synes om jer og Emil? osv osv
mvh Camilla

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kesto

Dato : 25-01-03 23:06

Altså Emil - jeg tror, at du skal passe lidt på !

Din mor lyder næsten ligesom mor - og når hun
gør sådan noget, betyder det nogen gange, at vi
skal på noget, som hun kalder "udstilling". Så
hvis hun står rigtig tidligt op i morgen, er det
måske det, der skal ske ?

Men det er altså ikke så slemt, for man får god
mad dér. Til gengæld bliver man proppet ned i en
kasse og skal nogen gange køre rigtig langt før
man er der. Men heldigvis får jeg altid lov at stå
på skødet af min mor i kassen, for ellers hyler jeg
og det gider hun ikke at høre på - så det skal du
bare gøre, Emil.

På udstillingen lugter der enormt ækelt af grimme
og dumme hankatte, der tror de er noget. Det er
de bare ikke - jeg kunne sagtens banke dem, hvis
jeg altså gad, men jeg er "a lover, not a fighter".

Nogen gange kommer man op på noget der
hedder en scene. Skidego' udsigt...... Og en gang
imellem får man lov at råbe i noget, de kalder en
mikrofon - er du gal en stemme man så får - det
er cool. Og hvis man har været der oppe, får man
nogen gange EN HEL MASSE MAD, man kan
tage med hjem - det er det bedste ved
udstillinger.

Men hvis din mor virkelig bare har tænkt sig, at
slæbe et eller andet pelsdyr med hjem, så skal
du bare glæde dig - for selvom du ikke gør, bliver
det altså ikke anderledes, det har jeg da lært. Min
mor har gjort det flere gange og de er altså ret
søde, de der hun får raget til sig. Specielt den
sidste, for hun elsker mig nemlig. Hun synes, at
jeg er hendes superhelt, og hvilken rigtig mand,
han ikke brug for det ?

Men nu siger hun at vi skal have noget, der
hedder killinger og så smiler hun helt fjoget.
Tænk dig - hun siger, at de kommer ud af
numsen på min katte-mor !!! Jeg synes, at det er
noget underligt noget, men jeg håber, at det er
noget, der kan spises. Ved du, hvad det er for
noget, Emil ?

Nå, nu må jeg hellere løbe, så hun ikke opdager,
hvad jeg laver. Hun går faktisk også og pakker en
taske, så nu håber jeg ikke at vi skal på en eller
anden af de der udstillinger i morgen, for hun har
lovet mig, at jeg holder pause !

Hilsen Kesto, The Coolest Cat in Copenhagen