WAP'er Nokia 6210 og Nokia 7110 lige hurti~
Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 11-03-01 10:05

Er der forskel på hvor hurtigt Nokia 7110 og Nokia 6210 henter data hjem
via WAP?

Flemming Thor Hansen

Fra : apollo14

Dato : 11-03-01 11:30

"Flemming Thor Hansen" <fth@nospam_mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der forskel på hvor hurtigt Nokia 7110 og Nokia 6210 henter data hjem
> via WAP?
>
> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Flemming Thor Hansen

i realiteten ja, da begge tlf kun kan modtage med 9600 på wapsiden, så er
der kun opdateringen i tlf der kan være forskel på. Men det er ikke noget du
kan se

Fra : Lasse V

Dato : 11-03-01 23:39

Ja WAP på 6210'eren går langt hurtigere, den er på nettet med 14.400 og man
oplever side skifts omtrent 2-3 gange så hurtigt som på en 7110.

mvh

Lasse

Fra : N/A

Dato : 12-03-01 20:00

Fra : Erik Einum

Dato : 12-03-01 20:00

Morten Bacher <bax@taxidriver.dk> skrev
> Lasse V <lasse@iloveu.dk> skrev
>
> Nope, Nokia har af uvisse årsager valgt ikke at gøre det muligt på 6210
at
> køre den højere hastighed (14.400) på WAP. Grunden til, at det er en
smule
> hurtigere kan være, at de har finpudset browseren.

6210 _kan_ kjøre med 14 400 på WAP! Den kan derimot ikke kjøre med HSCSD
(som _ikke_ er det samme som 14 400) på WAP. Uten å ha prøvd det så er jeg
99% sikker på at også 7110 kan kjøre med 14 400 på WAP, denne har derimot
ikke mulighet for HSCSD til annen dataoverføring (modem). 6210 har en
forbedret WAPleser (samme WAP-verjson, 1.1, som 7110 - men raskere).

///Mvh. EE

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 03-04-01 22:22

> [...]
> ikke mulighet for HSCSD til annen dataoverføring (modem). 6210 har en
> forbedret WAPleser (samme WAP-verjson, 1.1, som 7110 - men raskere).

14,4 kbit ER en del af HSCSD setup-et.... Oveni kan netoperatøren så
vælge at tilbyde flere timeslots, så man kan komme op på 43 kbit ...

Hvordan WAP setup-et håndterer datakaldet ved jeg ikke, jeg har først
lige fået en Nokia 6210, men det vil da umiddelbart være dumt ikke at
kunne anvende hastigheder over 9,6 kbit, når nu apparatet kan det....

Det er ikke rigtigt at en Nokia 7110 ikke kan køre HSCSD ifm.
dataoverførsel...

/Keld

Fra : Erik Einum

Dato : 03-04-01 22:52

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@bigfoot.com> skrev

> 14,4 kbit ER en del af HSCSD setup-et.... Oveni kan netoperatøren så
> vælge at tilbyde flere timeslots, så man kan komme op på 43 kbit ...

HSCSD=High Speed Curcuit Switched Data. En timeslot har mulighet for 14,4,
altså ingen "switching". 7110 er ingen HSCSD-tlf men kan bruke 14,4. 6150 er
ingen HSCSD-tlf men kan bruke 14,4 (med NDS 3.0 og en 14,4-oppgradering av
drivere)

> Hvordan WAP setup-et håndterer datakaldet ved jeg ikke, jeg har først
> lige fået en Nokia 6210, men det vil da umiddelbart være dumt ikke at
> kunne anvende hastigheder over 9,6 kbit, når nu apparatet kan det....

6210 kan benytte 14,4 til WAP, men ikke HSCSD til WAP.

> Det er ikke rigtigt at en Nokia 7110 ikke kan køre HSCSD ifm.
> dataoverførsel...

Se over!

Mange kaller 14,4 for High Speed Data, dette er ikke, jeg gjentar _ikke_ det
samme som High Speed Curcuit Switched Data (HSCSD).

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 05-04-01 17:37

On Tue, 03 Apr 2001 23:22:27 +0200, Keld Rosenberg
<keld.rosenberg@bigfoot.com> wrote:

>Hvordan WAP setup-et håndterer datakaldet ved jeg ikke, jeg har først
>lige fået en Nokia 6210, men det vil da umiddelbart være dumt ikke at
>kunne anvende hastigheder over 9,6 kbit, når nu apparatet kan det....
Den kan ikke køre HSCSD på WAP og ja det er dumt, dumme dumme nokia
(ikke fordi ericsson er bedre, det er heller ikke muligt på en R380)

>Det er ikke rigtigt at en Nokia 7110 ikke kan køre HSCSD ifm.
>dataoverførsel...
Hvad mener du?
7110 undetstøtter ikke nogen form for HSCSD, den understøtter dog 14,4
men det har ikke noget med HSCSD at gøre.

mvh
Anders