Bowle
Fra : Henrik

Dato : 25-01-03 15:50

Hej

Jeg har overvejet at købe en bowle og smide et par fisk i, men hvor mget af
det normale tilbehør til at akvarie skal der proppes i ?

Umiddelbart vil det være lidt voldsomt at sætte lys, varme osv. i sådan en
bowle, men på den anden side har jeg ikke +25 grader i min stue, så vandet
bliver vel for koldt uden eller.. ?

Mvh
Henrik

Fra : André Høstrup

Dato : 25-01-03 16:34

En bowle hmmmmmmm eftersom du vil sætte en bowle op går jeg ud fra du ikke
har særligt meget plads ???

Men glem det, det er dyreplageri, så start hellere med et mindre akvarie på
54 liter som man kan få i starter sæt mange steder men læs lige heller lidt
om hvordan man holder et akvarie før du starter på det her.

--
M.v.h. André Høstrup aka Flymann
Mobil: 26 844 911

Fra : Henrik

Dato : 25-01-03 17:27

"André Høstrup" <meg@cool.dk> wrote in message
> [...]

lidt
> om hvordan man holder et akvarie før du starter på det her.

Jeg har skam akvarie, men jeg kunne da godt tænke mig en bowle på mit bord.

Mvh
Henrik

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 25-01-03 17:31

Henrik wrote:
> Hej
>
> Jeg har overvejet at købe en bowle og smide et par fisk i, men hvor mget af
> det normale tilbehør til at akvarie skal der proppes i ?

Kig lige på denne her tråd:
<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&safe=off&selm=abnlf2%24915%241%40sunsite.dk>

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Henrik

Dato : 25-01-03 17:59

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> wrote in message

> Kig lige på denne her tråd:

<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&safe=off&selm=abnlf2%249
15%241%40sunsite.dk>

Ok, der var vist svar nok.

Mvh
Henrik

Fra : Troels Christrup

Dato : 25-01-03 18:29

Hej Henrik,

Tråden i Google Groups er en reaktion på en tråd startet af mig
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=abn1kr%24kf%241%4
0sunsite.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fselm%3Dabn1kr%2524kf%25241%2540sunsite.dk
- som du kan se er det lidt over et halvt år siden.
Indlægget er skrevet 2 dage efter jeg havde købt en bowle til skrivebordet.

Bowlen holdt velsagtens en måned - så røg den ud.
For det første kunne jeg ikke holde ud at se at slørhalerne konstant gik til
overfladen efter luft.
Vandkvaliteten var ad h..... til - der skulle skiftes vand flere gange om
ugen.
Derefter købte jeg en luftpumpe - men den larmede bravt, både dens brummen
og boblerne i vandet.

Alternativet (som står på mit skrivebord nu) var et tropeakvarium:
http://www.tropeakvarier.dk/html/main/produkter/akvarier/bowle.html
16 liters-modellen kan sagtens stå på et stort skrivebord - med et lille
indefilter.
Jeg sørger bare for at vandstrålen er lige over vandspejlet -
det ilter vandet og laver en lille rislelyd jeg faktisk er blevet helt glad
for.

Troels

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 25-01-03 18:35

"Henrik" <sahl@THISsnapsANDTHIS.dk> wrote in message

> "Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> wrote in message

> [...]

Hej Henrik.
Hvis du absolut vil have noget smådt til at stå på dit bord, så kan du få
helt ok akvarier helt ned i størrelses ordenen 9 liter og opover.... De
giver et godt alternativ til den ikke helt egnede bowle :)
Jeg havde i lang tid et 27 liters akvarie til at stå på min køkkenbænk, og
den fylder faktisk mindre end en bowle som skal indeholde tilsvarende mængde
vand. :)
Hilsen Ditte

Fra : KatjaStrofen

Dato : 26-01-03 14:53

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> skrev i >
> [...]
> Jeg havde i lang tid et 27 liters akvarie til at stå på min køkkenbænk, og
> den fylder faktisk mindre end en bowle som skal indeholde tilsvarende

Jeg kan ikke se fidusen i at anskaffe sig et 9 liters akvarie frem for en
bowle, som ofte kan indeholde væsentligt flere liter!

Men nu er jeg også en af dem.. som ikek skriger dyrplageri, blot fordi
"akvariet" er rundt!

Grunden til jeg er imod bowler og 9 liters for den sags skyld, er - at de er
røvsvære at holde en fornuftig ballance i!

Katja

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 26-01-03 17:16

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

> [...]

er
> røvsvære at holde en fornuftig ballance i!

Hej :)
Så du ikke at jeg skrev opover ???????? Jeg kunne da heller ikke finde på at
købe et så lille akvarie.....
Ditte

Fra : KatjaStrofen

Dato : 26-01-03 22:14

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> skrev i en meddelelse
> Så du ikke at jeg skrev opover ???????? Jeg kunne da heller ikke finde på
at
> købe et så lille akvarie.....
> Ditte

LOL det skriver du nu ikke direkte.. af hvad jeg lige kan læse mig til! -
medmindre jeg skal sidde og tolke i dit ordvalg!

Men fair nok.. så fik vi da det på plads ihvertilfælde :) hehe

katja

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 26-01-03 23:27

> [...]

> medmindre jeg skal sidde og tolke i dit ordvalg!
>
> Men fair nok.. så fik vi da det på plads ihvertilfælde :) hehe

Hej Katja..... :)
:) Så kig lige på indlægget igen, for jeg har skrevet "akvarier helt ned i
størrelses ordenen 9 liter og opover"..... SÅ jeg kan da ikke lige se at der
skal noget tolkning til, for at forstå hvad der står... JEg skulle måske
have skrevet "akvarier i størrelsesorden fra 9 liter og opver" - ville det
have været bedre ????? :)
Ditte :)

Fra : KatjaStrofen

Dato : 27-01-03 10:14

> [...]
> have skrevet "akvarier i størrelsesorden fra 9 liter og opver" - ville det

Jamen søde ditte. du forholder dig jo ikek til, om du selv vil købe.. et
sådanne akvarie.. - i teksten.. og det var jo netop det du punkede mig først
over, jeg ikke havde forstået!

Det kan også være jeg har misforstået dig totalt.. men dit udsagn
"Hej :) Så du ikke at jeg skrev opover ???????? Jeg kunne da heller ikke
finde på at
købe et så lille akvarie.....Ditte"

Giver ingen grund til at tro, du ikke ville kunne finde på at købe et så
lille et akvarie! - hvilket du jo egentlig gerne må. hehe.. kan dog bare
ikke forstå nogle gider bikse med små akvarier :)

Og nu er det her ved at gå i selvssving.. så m å hellere stoppe!

katja