MS Windows
briani 27239
Min Winodws starter op af sig selv efter d~
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 25-01-03 12:17

På en af vores PC'ere kører der XP Prof. (UK).

Jeg kan godt lukke Windows ned på normal vis. Den skriver "Shut down the
machine osv...."
Jeg slukker foran på PC'en og PC'en lukker ned.......... tror man!

Men efter et stykke tid - f.eks. en halv time starter den op ad sig selv....
hvad kan der være galt?
Hvor i Windows skal man kigge ??? Og hvad kan man prøve at indstille ???

Mange hilsner fra
Carsten
cajuth@hotmail.com

Fra : Bjarnep

Dato : 25-01-03 12:53

"Carsten Thomsen" <cajuth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> På en af vores PC'ere kører der XP Prof. (UK).

Snip
> Hvor i Windows skal man kigge ??? Og hvad kan man prøve at indstille ???
>
> Mange hilsner fra
> Carsten
> cajuth@hotmail.com

Et bud kunne være i Bios
wake on LAN, modem ell. lign.

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 25-01-03 23:25

> Et bud kunne være i Bios
> wake on LAN, modem ell. lign.

Men det er en stand-alone-maskine... så det kan vel ikke være det???

Mange hilsner fra

Carsten
cajuth@hotmail.com

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-01-03 23:57

> Men det er en stand-alone-maskine... så det kan vel ikke være det???

Kan man ikke have et modem på en stand alone pc ?

Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 26-01-03 22:07

> Kan man ikke have et modem på en stand alone pc ?

Jo, du har ret! Undskyld!
Faktisk er der ikke modem - men netkort + ADSL i maskinen... og du har ret:
Så er den vel ikke helt stand-alone! Måske har det noget med BIOS'en at
gøre... men det er en mærkelig Compaq BIOS - og jeg kan umiddelbart ikke
finde et punkt der hedder Wake-on-lan!

Mange hilsner fra

Carsten
cajuth@hotmail.com

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-01-03 11:40

Carsten Thomsen skrev:

>Faktisk er der ikke modem - men netkort + ADSL i maskinen... og du har ret:
>Så er den vel ikke helt stand-alone!

Så er den da endnu mindre stand alone?! (en stand alone maskine er i
min forstand en maskine der, ja - står alene, altså en der ikke er
tilsluttet et netværk. Et modem, ja - så har man til dels et netværk,
men et netværkskort... så må man da siges at have nétværk
Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

http://www.simlock.dk/link/uvtc/ - 10 øre i aftentakst!

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 27-01-03 22:42

Men tilbage til sagen: Er der nogen som har et forslag ????

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-01-03 22:47

Carsten Thomsen skrev:

>Men tilbage til sagen:

Man kan sagtens debattere flere forskellige ting i en tråd, og der er
ingen der 'styrer' tråden.

>Er der nogen som har et forslag ?

Jeg kan desværre ikke hjælpe.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-01-03 15:13

In dk.edb, Carsten Thomsen <cajuth@hotmail.com> says...

Slå ACPI til i Controlpanel -> Strømstyring...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 25-01-03 23:24

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb, Carsten Thomsen <cajuth@hotmail.com> says...
>
> Slå ACPI til i Controlpanel -> Strømstyring...

Jeg kan da ikke se en mulighed i Controlpanel -> Strømstyring hvor amn kan
slå ACPI til !!!!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-01-03 02:52

In dk.edb, Carsten Thomsen <cajuth@hotmail.com> says...
> Jeg kan da ikke se en mulighed i Controlpanel -> Strømstyring hvor amn kan
> slå ACPI til !!!!

Prøv at spørge i dk.edb.system.ms-windows

Jeg er ikke bekendt med XP, kun med 2000.

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 26-01-03 20:41

> Prøv at spørge i dk.edb.system.ms-windows

Jamen det er jo også dét jeg gør... jeg har også spurgt i dk.edb - hvis det
ikke er korrekt har jeg røde ører - og beklager meget!!! Sorry!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-01-03 10:21

In dk.edb, Carsten Thomsen <cajuth@hotmail.com> says...
> Jamen det er jo også dét jeg gør... jeg har også spurgt i dk.edb - hvis det

Spørg i dk.edb.system.ms-windows om hvor ACPI-instillingerne ligger i
XP.

> ikke er korrekt har jeg røde ører - og beklager meget!!! Sorry!

Det kunne jo godt have været et hardware-problem og så ville det høre
hjemme her.

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 27-01-03 22:43

Men tilbage til sagen: Er der nogen som har et forslag ????