Proaccess Router fra TDC
Fra : Brian Jacobsen

Dato : 25-01-03 15:40

Hej

Er der nogenher i gruppen der ved hvordan man får adgang til en Speedstream
5781 router fra Efficient Network?
Har prøvet via Web interface til både 192.168.1.1 og 192.168.254.254 den
sidste viser sig dog at være adsl modemet.
Har også prøvet via consol porten og telnet men det ser ikke ud til at
virke, jeg får ingen svar tilbage fra routeren.

Mvh Brian

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-03 15:44

"Brian Jacobsen" <bmja@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogenher i gruppen der ved hvordan man får adgang til en
Speedstream
> 5781 router fra Efficient Network?

Det gør man ikke lovligt, såfremt det er en TDC-ejet router

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 26-01-03 00:33

> [...]
> Har også prøvet via consol porten og telnet men det ser ikke ud til at
> virke, jeg får ingen svar tilbage fra routeren.

http://download.tdcinternet.dk/pub/Erhverv/pdf/Vilkaar/Access/bredbaandproff
_tekniskbeskrivelse_sep02.pdf

Se punkt 2.A på side 3. Du har sikkert også fået denne folder da du bestilte
din Pro@ccess i sin tid.

Jeg mener en ændring koster kr. 950,- eksklusiv moms.

VH Tobias

Fra : Jens

Dato : 27-01-03 03:20

> [...]
> Har også prøvet via consol porten og telnet men det ser ikke ud til at
> virke, jeg får ingen svar tilbage fra routeren.

Hej Brian,

Du resetter password på routeren, det kan du gøre få hjælp til i manualen,
som kan hentes fra producentens hjemmeside.
Har selv gjort det på en del kunders forbindelse efter deres ønske (primært
for at lukke for nogle af de åbne sikkerhedshuller, samt for at skifte
IP-adresse, sådan at den passede til kundens netværk).

Du skal være opmærksom på at det ikke er lovligt i flg.
abonnementsbetingelserne. Der er dog ikke en eneste af mine kunder der har
fået problemer, og nogle har da nu kørt over et år.

Jens